sâmbătă, 31 martie 2012

Bilqis( Regina din Sheba) continuarea





În numele Lui Allah, cel Milostiv, Îndurător




Apoi ea a luat sfatul lor răspunzându-le {A zis ea: "O, voi înalți dregători! Sfătuiți-mă în această privință căci eu nu hotărăsc în nici o treabă fără ca voi să fiți de față [pentru a mă sfătui]!”}, adică prezentați-mi care sunt opțiunile, și {Au zis ei: “Noi avem putere și avem tărie mare, însă porunca este la tine, așa că vezi ce poruncești!”}, adică după ce ei i-au prezentat opțiunile au lăsat-o pe ea să aleagă. Și cu adevărat, decizia ei a fost mult mai înțeleaptă și mai bună decât a lor, de vreme ce expeditorul scrisorii nu era o persoană care să poată fi mințită, păcălită sau înșelată. {Ea a zis: “Când regii intră într-o cetate, ei o strică și pe cei mai puternici dintre locuitorii ei îi fac umili. Astfel fac ei [de obicei];}, adică ea le explică că dacă acest rege i-ar înfrânge, ei vor fi cei mai pedepsiți și umiliți dintre toți oamenii din regat. {Eu voi să le trimit lor un dar și voi aștepta să văd cu ce se întorc solii!”} , de vreme ce el este un om foarte puternic ea a încercat să-l mituiască cu daruri, știind în același timp că el nu va accepta altceva în afara Islamului, iar ei nu credeau în această religie a lui Solomon, aleihi sallam. Acesta este motivul pentru care, {Când a venit [solia] la Solomon, a zis el: “Voiți voi să-mi sporiți averea, când ceea ce mi-a dat mie Allah este mai bun decât ceea ce v-a dat vouă?! Așadar bucurați-vă voi de darul vostru!}. Apoi Solomon, aleihi sallam, a spus căpeteniei mesagerului ei, care venise să-i aducă darul: {Întoarce-te [conducãtor al soliei] la ei! Și vom veni noi cu oștiri asupra lor, cărora nu le vor putea sta împotrivă! Și-i vom alunga noi de acolo umiliți și vor fi ei rușinați!”}, adică întoarce-te împreună cu darurile tale deoarece ceea ce Allah mi-a dat este mult mai prețios decât orice dar îmi veți putea oferi voi și vom veni cu oști asupra voastră și vă vom cuceri, alungându-vă de pe pământurile voastre umiliți și rușinați.

Când au auzit ei aceste vești, și-au sprijinit în totalitate regina, însoțind-o în călătoria ei, de a-l întâlni pe Solomon, aleihi sallam. Când el, aleihi sallam, a auzit de venirea reginei, le-a spus lor( djinilor) dintre cei care erau prezenți dacă ar putea să-i aducă tronul ei, înainte ca ea să ajungă: {A zis un dregător(Ifrit) dintre djinni: “Eu ți-l voi aduce mai înainte ca tu să te ridici de pe locul tău, căci eu sunt în stare de aceasta și sunt vrednic de încredere!”}, adică sunt suficient de puternic să-ți aduc tronul și în același timp sunt de încredere că nu mă voi atinge de nici una din pietrele pretioase care se află pe el. Dar, {A zis unul care avea știință de Carte}, Asif Ibn Barkhiya care era vărul pe linie maternă a lui Solomon, aleihi sallam, a spus că era vorba despre un credincios dintre djini, care cunoștea toate Numele Lui Allah Atotputernicul. Se mai spune deasemenea, că era unul dintre învățații din Banu Israel. Mai mult decât atât, se spune că era însuși Solomon, aleihi sallam, dar această opienie e una foarte greu de crezut și pe care As-Suhaili o descrie ca fiind ieșită din context. O altă opinie spune că era vorba despre Gabriel, aleihi sallam. {“Eu ți-l voi aduce înainte ca tu să clipești din ochi!”.}, adică înainte ca tu să trimiți un mesager în cel mai depărtat colț al pământului și el să se întoarcă. Se mai spune deasemenea: înainte ca cea mai departe persoană pe care o poți vedea să ajungă la tine; sau înainte ca ochiul tău să se închidă după ce s-a uitat mult timp într-un punct fix, iar această interpretare este mult mai aproape de realitate. {Și când a văzut [Solomon tronul] stând dinaintea lui,}, adică când a văzut el că i-a fost adus tronul lui Bilqis, din Yemen în Ierusalim, în această perioadă atât de scurtă {, a zis el: “Aceasta este prin grația Domnului meu, ca să mă încerce dacă eu sunt mulțumitor sau sunt nemulțumitor.}, adică acest lucru s-a întâmplat prin Mila Lui Allah care are grijă de toți oamenii și toți oamenii sunt testați pentru a vedea dacă sunt ei mulțumitori sau nu. {Însă acela care este mulțumitor este mulțumitor pentru sine însuși, cât despre acela care este nemulțumitor, Domnul meu Își este Deajuns pentru Sine și El este Înstărit [și] Mărinimos [Ghaniy, Karim].}, adică El nu are nevoie de mulțumirile celui care îi mulțumește și nici necredința celui necredincios nu Îl afectează în vreun fel.

Apoi, Solomon, aleihi sallam, a ordonat ca să i se aducă modificări tronului, pentru a-i testa inteligența și puterea de înțelegere: {Și a [mai] zis el: “Faceți tronul ei de nerecunoscut [pentru ea], pentru ca să vedem dacă ea este călăuzită sau dacă ea este dintre aceia care nu sunt călăuziți!” / Și când a venit ea, i s-a zis: “Așa este tronul tău?” Iar ea a răspuns: “Parcă ar fi el...”}, acest răspuns demonstrând că ea nu a exclus posibilitatea ca tronul său pe care ea tocmai îl lăsase, să fie adus din Yemen până în Ierusalim, cu toate că nu își putea explica cine a putut face asemenea minune.

Allah Atotputernicul, spune referindu-se la Solomon, aleihi sallam, și oamenii săi: {“Și nouă ni se dăduse știința înaintea ei și eram noi deja supuși” / Însă pe ea o abătuse ceea ce ea adora în locul lui Allah și era ea dintr-un neam de necredincioși.}, adică ea adora soarele în locul Lui Allah Atotputernicul, urmând religia tatălui său și cea a strămoșilor săi, fără a avea vreo dovadă în acest sens. Solomon, aleihi sallam, a ordonat înainte de venirea reginei construirea unui Sarh ( o pardoseală din sticlă, sub care se aflau diferite soiuri de pești și creaturi care trăiesc în apă). Când Bilqis a ajuns, i s-a ordonat să intre în Sarh, în timp ce Solomon, aleihi sallam, stătea pe tronul ei: {I s-a zis ei: “Intră în palat!” Și când l-a văzut ea, l-a socotit a fi o mare adâncă și [și-a ridicat poalele], descoperindu-și pulpele. Atunci, [Solomon] a zis: “Este un palat pardosit cu cristal (Sarh)”. A zis ea: “Doamne, eu sunt nedreaptă față de mine însămi! Eu mã supun împreună cu Solomon lui Allah, Stăpânul Lumilor!”}.

Se spune că: Atunci când Solomon, aleihi sallam, a vrut să se căsătorească cu ea a întrebat omenirea despre o metodă de a îndepărta părul de pe picioarele ei, iar ei i-au spus despre raderea acestuia, însă ea s-a temut să facă acest lucru. Apoi, el, aleihi sallam, a întrebat Djinii care au construit o baie( cadă presupunem) pentru el. Așa că, el a fost primul care a intrat într-o baie.

At-Tha`labi împreună cu alții au spus: Când Solomon, aleihi sallam, s-a căsătorit cu ea, el i-a restituit regatul din Yemen, obișnuind să o viziteze acolo trei zile pe lună, apoi întorcându-se în Ierusalim pe un covor zburător. În completare, el a ordonat Djinilor să-i construiască trei palate în Yemen: Ghamdan, Salhin și Bitun. Iar, Allah știe cel mai bine care este adevărul!

Ibn Ishaq a relatat după anumiți învățați și sub autoritatea lui Wahb Ibn Munabih, că Solomon, aleihi sallam, nu s-a căsătorit cu ea, dar că a căsătorit-o cu regele din Ramadan, lăsând-o să conducă din nou în Yemen, și el, aleihi sallam, i-a cerut căpetenie Djinilor din Yemen, să construiască cele trei palate pentru ea. Însă această relatere nu a fost autentificată precum cea de dinainte, iar Allah știe cel mai bine!





Sfârșit



În numele Lui Allah Cel Milostiv Îndurător





Bilqis(Regina din Sheba)




Allah Atotputernicul spune:

20. Apoi a cercetat el păsările și a zis: “De ce nu văd eu pupăza? O


fi ea dintre cei care sunt absenți?


21. O voi chinui cu aspră caznă sau o voi înjunghia! Doar dacă îmi va


aduce ea dovadă deslușită!”(12)


22. Dar ea nu a rămas [absentă] prea mult și [s-a ivit], zicând(13): “Eu


am aflat ceea ce tu nu știi! Îți aduc din Saba'(14) o veste sigură:


23. Eu am aflat o femeie care împărățește peste ei. Și i s-au dat ei


din toate lucrurile. Și are ea un tron minunat.


24. Am aflat-o prosternându-se împreună cu neamul ei dinaintea


Soarelui, în loc de Allah. Șeitan le-a împodobit faptele lor și i-a abãtut


pe ei de la cale(15) și nu sunt ei bine călăuziți!


25. Oare nu voiesc ei să se prosterneze lui Allah care face să iasă la


iveală cele ascunse în ceruri și pre pământ(16) și care știe atât ceea ce


țin ei ascuns cât și ceea ce mărturisesc ei?”


26. Allah! Nu există altă divinitate în afarã de El, Stăpânul Tronului


minunat!”(17)


27. A zis(18): “Vom vedea, dacă tu spui adevărul ori de ești dintre cei


care mint.


28. Du-te cu acest răvaș de la mine și aruncă-l înaintea lor. Apoi stai


departe de ei(19) și vezi ce vor trimite ca răspuns!”


29. A zis(20): O, voi înalți dregători! A fost aruncat dinaintea mea un


răvaș vrednic de respect.


30. El vine de la Solomon și este: “În numele lui Allah Cel Milostiv,


Îndurător [Ar-Rahman, Ar-Rahim].


31. Nu fiți semeți cu mine, ci veniți la mine cu supunere!”(21)


32. A zis ea(22): "O, voi înalți dregători! Sfătuiți-mă în această privință


căci eu nu hotărăsc în nici o treabă fără ca voi să fiți de față [pentru a


mă sfătui]!”


33. Au zis ei: “Noi avem putere și avem tărie mare, însă porunca


este la tine, așa că vezi ce poruncești!”


34. Ea a zis: “Când regii intră într-o cetate, ei o strică(23) și pe cei mai


puternici dintre locuitorii ei îi fac umili. Astfel fac ei [de obicei];


35. Eu voi să le trimit lor un dar și voi aștepta să văd cu ce se întorc


solii!”


36. Când a venit [solia] la Solomon, a zis el: “Voiți voi să-mi sporiți


averea, când ceea ce mi-a dat mie Allah este mai bun decât ceea ce


v-a dat vouă?! Așadar bucurați-vă voi de darul vostru!


37. Întoarce-te [conducãtor al soliei] la ei! Și vom veni noi cu oștiri


asupra lor, cărora nu le vor putea sta împotrivă! Și-i vom alunga noi


de acolo umiliți și vor fi ei rușinați!”


38. A zis el: “O, voi înalți dregători! Cine îmi va aduce mie tronul ei,


înainte ca ei să vină la mine supuși?”


39. A zis un dregător(Ifrit, 24) dintre djinni: “Eu ți-l voi aduce mai înainte ca


tu să te ridici de pe locul tău, căci eu sunt în stare de aceasta și sunt


vrednic de încredere!”


40. A zis unul care avea știință de Carte(25): “Eu ți-l voi aduce înainte


ca tu să clipești din ochi!”. Și când a văzut [Solomon tronul] stând


dinaintea lui, a zis el: “Aceasta este prin grația Domnului meu, ca să


mă încerce dacă eu sunt mulțumitor sau sunt nemulțumitor. Însă acela


care este mulțumitor este mulțumitor pentru sine însuși, cât despre


acela care este nemulțumitor, Domnul meu Își este Deajuns pentru


Sine și El este Înstărit [și] Mărinimos [Ghaniy, Karim].


41. Și a [mai] zis el(26): “Faceți tronul ei de nerecunoscut [pentru ea],


pentru ca să vedem dacă ea este călăuzită sau dacă ea este dintre


aceia care nu sunt călăuziți!”


42. Și când a venit ea, i s-a zis: “Așa este tronul tău?” Iar ea a


răspuns: “Parcă ar fi el...” “Și nouă ni se dăduse știința înaintea ei și


eram noi deja supuși”(27).


43. Însă pe ea o abătuse ceea ce ea adora în locul lui Allah și era ea


dintr-un neam de necredincioși.


44. I s-a zis ei: “Intră în palat!” Și când l-a văzut ea, l-a socotit a fi o


mare adâncă și [și-a ridicat poalele], descoperindu-și pulpele. Atunci,


[Solomon] a zis: “Este un palat pardosit cu cristal”. A zis ea: “Doamne,


eu sunt nedreaptă față de mine însămi!(28) Eu mã supun împreună cu


Solomon lui Allah, Stăpânul Lumilor!” (Surat An-Naml. 20-44)

12) Cu care să-și justifice absența

13) Pupăza, adresându-se lui Solomon.

14) Regatul reginei celebre Bilqis, din Yemen (Arabia de Sud). Menționat în

Vechiul Testament, în opere arabe, grecești și romane. Vestit pentru civilizația

înfloritoare și comerțul cu aur, argint și pietre prețioase.

15) De la calea credinței în Allah Cel Unic.

16) Ploaia din cer, plantele, metalele și celelalte bogății ale pământului.

17) După acest verset se recomandă prosternarea.

18) Solomon.

19) Îndepărtează-te puțin de ei.

20) Regina.

21) Cu supunere și cu credință în Allah Cel Unic.

22) Regina Bilqis.

23) O distrug.

24) Unul din mai marii djinnilor (în limba arabă 'Ifrit).

25) Un învățat sau un înger.

26) Solomon.

27) Ultimele vorbe sunt rostite de Solomon, mulțumindu-I lui Allah pentru că

neamul său cunoscuse credința în Allah Cel Unic înaintea neamului ei.

28) Pentru cã am adorat împreună cu neamul meu Soarele.

Allah Atotputernicul a relatat cele întâmplate între Solomon și pupăza. Toate speciile de păsări aveau lideri care periodic se prezentau în fața lui Solomon, precum trupele în fața regelui lor. Ibn Abbas, radhi Allahu anhu, împreună cu alți naratori au menționat că misiunea pupezei era de a căuta apă în deșert și în zona stearpă. Într-adevăr, pupăza are abilitatea, dată de Allah Atotputernicul, de a vedea și identifica sursele subterane de apă. Pupăza lui Solomon obișnuia să caute aceste surse de apă, iar când le găsea își chema trupele pentru a săpa.

Într-o zi, Solomon, aleihi sallam, a căutat pupăza dar nu a găsit-o în locul stabilit așa că a zis: { “De ce nu văd eu pupăza? O fi ea dintre cei care sunt absenți?}. {O voi chinui cu aspră caznă sau o voi înjunghia! Doar dacă îmi va aduce ea dovadă deslușită!} adică dacă nu aduce o scuză care să o salveze de la pedeapsă. Allah Atotputernicul spune: {Dar ea nu a rămas [absentă] prea mult}, adică absența sa nu a fost mare, apoi ea {[s-a ivit], zicând} către Solomon, aleihi sallam: { “Eu am aflat ceea ce tu nu știi! Îți aduc din Saba' o veste sigură:/ Eu am aflat o femeie care împărățește peste ei. Și i s-au dat ei din toate lucrurile. Și are ea un tron minunat.}. În acea perioadă, regele lor a murit lăsând la conducerea regatului pe fiica sa, pe care o crescuse să devină regină. Ath-Tha`labi împreună cu alți naratori au menționat că după moartea tatălui, la conducerea regatului a venit un bărbat care a răspândit corupția în regat. Ea i-a propus să se căsătorească, iar el a acceptat. În prima lor noapte după căsătorie, ea i-a dat să bea vin până când l-a îmbătat, i-a tăiat apoi capul și i l-a pus în ușă.După aceeao Oamenii au considerat-o regina lor.Ea era Bilqis Bint As-Sairah. Tatăl ei se numea Al-Hudhad, sau Shurahil Ibn Dhi Jadan Ibn As-Sairah Ibn Al-Harith Ibn Qais Ibn Saifi Ibn Saba' Ibn Yashjub Ibn Ya `rub Ibn Qahtan. Tatăl ei a fost unul dintre cei mai nobili regi. A refuzat să se căsătorească cu femei din Yemen. Se spune că s-a căsătorit cu o femeie dintre Djinni a cărui nume era Raihanah Bint As-Sakan și care a dat naștere unei femei pe nume Balqamah, cunoscută mai târziu sub numele de Bilqis.

Ath-Tha`labi a relat sub autoritate lui Sa`id Ibn Bashir și sub autoritatea lui Qatadah care a relatat după An-Nadr Ibn Anas care a relatat după Bashir Ibn Nahik, care a relalat după Abu Hurairah care l-a auzit pe Mesagerul Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, spunând: "Unul dintre părinții lui Bilqis era dintre djinni." (Acest hadith este ciudat, iar în lanțul naratorilor este un fel de slăbiciune)

Ath- Tha`labi a spus: Abu `Abdullah Ibn Qabhunah mi-a relatat sub autoritatea lui Abu Bakr Ibn Jarjah după Abu Bakrah care spunea: Odată, Bilqis a fost menționată în fața Mesagerului Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, care a spus: "Asemenea oameni care sunt conduși de o femeie nu vor avea niciodată succes." (Unul dintre naratori este Isma`il Ibn Muslim care este Meccan și este văzut de către Învățați ca un narator slab).

Este menționat în Sahih Al-Bukhari de către `Auf sub autoritatea lui Al-Hasan, după Abu Bakra că: Atunci când Mesagerul Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, a fost informat că perșii au încoronat-o pe fata lui Khusrau, a spus: : "Asemenea oameni care sunt conduși de o femeie nu vor avea niciodată succes." (Sahih Al-Bukhari)

Și, se mai spune că: {i s-au dat ei din toate lucrurile.} pe care le poate deține un conducător pe pământ, { Și are ea un tron minunat.} care cel mai probabil era împodobit cu tot felul de bijuterii, perle, aur, precum și alte decorații magnifice.

Apoi, este menționată necredința sa în Allah Atotputernicul și venerarea Soarelui în locul Său, precum și uneltirile Șeitan care i-a abătut de la calea lui Allah {Oare nu voiesc ei să se prosterneze lui Allah care face să iasă la iveală cele ascunse în ceruri și pre pământ și care știe atât ceea ce țin ei ascuns cât și ceea ce mărturisesc ei?”}. El știe toate secretele de orice natură ar fi ele. {Allah! Nu există altă divinitate în afarã de El, Stăpânul Tronului minunat!”}, un Tron atât de minunat cum nici una dintre creațiile Sale nu o să aibe vreodată.

Apoi, Solomon a trimis pupăza cu o scrisoare prin care îi chema să se supună Lui Allah și Mesagerului Său, îi îndemna la căință și le cerea să renunțe la putere și bunurile lumești. El le scria: {Nu fiți semeți cu mine,} adică să nu lăsați mândria să vă oprească să mă ascultați, {ci veniți la mine cu supunere (ca Musulmani)!”} ca niște adevărați credincioși care se supun în totalitate Lui Allah. Pupăza a lăsat scrisoarea lângă ea (lângă regina Bilqis) și a așteptat să vadă reacția sa. Însă, ea i-a adunat pe nobili, principi și miniștri pentru a se consulta cu ei. {A zis(regina): O, voi înalți dregători! A fost aruncat dinaintea mea un răvaș vrednic de respect./ El vine de la Solomon și este:} scris în el { “În numele lui Allah Cel Milostiv, Îndurător [Ar-Rahman, Ar-Rahim]./ Nu fiți semeți cu mine, ci veniți la mine cu supunere!”}.





va urma in sha Allah

Povestea lui Qarun (Korah) continuarea





În numele Lui Allah, Cel Milostiv, Îndurător


Allah Atotputernicul spune: { Noi am fãcut ca pãmântul sã-l înghitã pe el și casa lui și nu a avut el nici o ceatã care sã-l sprijine împotriva lui Allah și nu a fost el dintre cei în stare sã se ajute pe ei înșiși.}.

Așa cum a fost transmis de către Imamul Bukhari, Profetul Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, a spus: "Un bărbat mergea pe un drum foarte mândru de hainele sale, cu părul bine pieptănat, și dintr-o dată Allah l-a făcut să se scufunde în pământ și va continua să facă acest lucru până în Ziua Învierii." (Sahih Al-Bukhari)

Ibn Abbas, radhi Allahu anhu, împreună cu As-Sadiy au relatat că: Qarun i-a dat unei prostituate o sumă de bani pentru a spune că a comis adulter cu Moise, aleihi sallam, când acesta se va afla în compania altor oameni. Se spune că ea a făcut acel lucru, iar Moise, aleihi sallam, a tremurat de frică și după ce a făcut doua ra’kah de rugăciune a întrebat-o: ” Pe Allah! Spune-mi cine te-a pus să spui asta?” Ea a spus: ” A fost Qarun.” Apoi i-a părut rău pentru ceea ce a spus și a cerut iertare de la Allah. După aceea el (Moise, aleihi sallam) s-a posternat și a invocat mânia Lui Allah împotriva lui Qarun.

Allah Atotputernicul i-a revelat lui Moise, aleihi sallam, că (El-Allah) a poruncit pământului să-l asculte. Atunci Moise, aleihi sallam, a cerut pământului să-l înghită pe Qarun și casa sa. Și asta s-a și întâmplat! Dar Allah știe cel mai bine!

Deasemenea se mai spune că: Atunci când Qarun se plimba împreună cu alaiul său format din gărzi, catâri și haine, a trecut și pe lângă Moise, aleihi sallam, în timp ce acesta le amintea oamenilor de Allah. Când cei care îl ascultau l-au văzut pe Qarun, o parte din ei și-au întors privirile către el. Moise, aleihi sallam, l-a chemat și i-a spus: ” De ce faci asta?”. Qarun i-a răspuns: ”O Moise! Tu ai fost binecuvântat cu darul Profeției, iar eu cu cel al bogăției. Dacă vrei, poți să-l invoci pe Allah împotriva mea, iar eu Îl voi invoca împotriva ta.”. Apoi, ambii au mers mai departe și Moise, aleihi sallam a spus: ” Vrei să începi tu?”. Răspunsul lui Qarun a fost: ” Da.”, și a început să-l invoce pe Allah, dar nu a primit nici un răspuns. Apoi, Moise, aleihi sallam, l-a invocat și el pe Allah Atotputenicul spunând: ” O Allah! Poruncește pământului să mă asculte azi.” Allah i-a revelat că i-a îndeplinit dorința. Apoi Moise, aleihi sallam, a spus: ” O Pământule! I-ai! Și au fost apucati de picioare. Apoi, a continuat: I-ai! Și au fost apucati de umeri. Și a continuat spunând: O Pământule! Adu bogățiile lor! Și acestea au fost aduse înaintea lui Moise, aleihi sallam, care arătând cu mâna a spus: Du-te, fii ai lui Laui! Și Pământul i-a înghițit.

Qatadah a relatat că l-a auzit spunând: ” Ei vor umbla prin pământ până în Ziua Învierii.”

Ibn Abbas, radhi Allahu anhu, a spus: ” Ei vor umbla prin pământ până vor ajunge la al șaptelea pământ.”

Allah Atotputernicul spune: { Noi am fãcut ca pãmântul sã-l înghitã pe el și casa lui și nu a avut el nici o ceatã care sã-l sprijine împotriva lui Allah și nu a fost el dintre cei în stare sã se ajute pe ei înșiși. }, adică nu s-a putut salva și nu a putut fi salvat de către ceilalți oameni. Allah Atotputernicul afirmă:{ Și atunci nu va avea nici putere, nici ajutor. } (At-Tariq, 10)

Când oamenii au văzut ce a pățit Qarun și averea sa, cei care și-au dorit ceea ce el (Qarun) avea cu o zi înainte, acum regretau și-I mulțumeau Lui Allah Atotputernicul spunând: { Și cei care doriserã ieri sã fie în locul lui au zis în dimineața urmãtoare: “Vai! Într-adevãr Allah mãrește câștigul aceluia care voiește El dintre robii Sãi sau îl micșoreazã. Dacã Allah nu ar fi fost milostiv cu noi, ar fi [lãsat pãmântul] sã ne înghitã și pe noi. Vai! Într-adevãr necredincioșii nu izbândesc!”}.

Apoi Allah Atotputernicul, ne-a informat că, {Casa din Viața de Apoi}, adică casa din Paradis este pregătită doar pentru cei {care nu voiesc falã pe pãmânt, nici stricãciune. Iar sfârșitul [bun] este al acelora care au fricã (Muttaqun) }.

Povestea lui Qarun se poate să fi avut loc înainte ca ei să plece din Egipt, deoarece Allah Atotputernicul spune: {Noi am fãcut ca pãmântul sã-l înghitã pe el și casa lui}, sau se poate să fi avut loc după Diaspora. Allah știe cel mai bine!

Allah Atotputernicul menționează de câteva ori în Gloriosul Qur’an despre decăderea lui Qarun. El spune în Surat Ghafir, aya 23,24: {Și i-am trimis Noi pe Moise cu semnele Noastre(Cu minunile Noastre) și cu dovadă limpede / La Faraon(Regele egiptenilor) și la Haman(Vizirul său) și la Qarun, însă ei au zis: "El este un vrăjitor și un mincinos!"}, iar în Surat Al-'Ankabut după ce îl menționează pe 'Ad, Thamud, Faraon, Haman și Qarun, El spune: {[Și i-am nimicit Noi] pe Qarun, pe Faraon și pe Haman. A venit Moise la ei cu semne limpezi (ayat), însă s-au purtat cu semeție pe pământ și nu au scãpat nici ei./ Pe fiecare l-am pedepsit Noi după păcatul lui: printre ei se aflã acela asupra căruia am trimis vijelie cu pietre(hasib); printre ei se află acela pe care l-a lovit strigătul(As-Saihah); printre ei se află acela pe care Noi am făcut să-l înghită pământul; printre ei se află acela pe care Noi l-am înecat. Și nu Allah a fost nedrept cu ei, ci ei au fost nedrepți față de ei înșiși.}. ( Surat Al-'Ankabut, 39, 40). Deci, cel care a fost înghițit de pământ a fost Qarun, cel care au fost înnecați au fost Faraon, Haman și trupele lor datorită păcatelor lor.

Sfârșit

În numele Lui Allah Cel Milostiv, Îndurător





Povestea lui Qarun(Korah)


Allah Atotputernicul spune:

76. Qarun(Korah)(111) a fost din neamul lui Moise, însã el s-a rãzvrãtit


împotriva lor. Și i-am dat Noi atâtea comori, încât numai cheile lui


apãsau greu asupra unei cete de [bãrbați] vânjoși. Și când i-a zis lui


neamul sãu: “Nu te semeți, fiindcã Allah nu-i iubește pe cei care se


semețesc,


77. Ci cautã cu ceea ce ți-a dãruit Allah Casa cea veșnicã! Și nu uita


partea ta din aceastã viațã!(112) Și fã bine, așa dupã cum și Allah ți-a


fãcut ție bine! Și nu umbla dupã stricãciune pe pãmânt, fiindcã Allah


nu-i iubește pe cei care fac stricãciune (Mufsidun)",


78. A zis el: “Mie mi s-a dat ceea ce am numai pentru știința pe care


eu o stãpânesc!”(113) Oare el nu știa cã Allah a nimicit înainte de el


dintre neamuri pe cine era mai puternic decât el și adunase mai multe


bunuri? Iar nelegiuiții (Mujrimun) nu sunt întrebați pentru pãcatele lor!(114)


79. Și a ieșit el(115) dinaintea neamului sãu cu toatã podoaba sa. Cei


care voiau viața lumeascã au zis atunci: “O, de-am avea și noi


asemenea cu ceea ce i s-a dat lui Qarun! El este [un om] cu mare


noroc!”


80. Însã aceia cãrora le-a fost dãruitã știința au zis: “Vai vouã!


Rãsplata lui Allah este mai bunã(116) pentru aceia care cred și


sãvârșesc fapte bune!” Însã ea [rãsplata] nu va fi primitã decât de


cãtre cei statornici (AsSabirun) (117).


81 . Noi am fãcut ca pãmântul sã-l înghitã pe el și casa lui și nu a


avut el nici o ceatã care sã-l sprijine împotriva lui Allah(118) și nu a fost


el dintre cei în stare sã se ajute pe ei înșiși.


82. Și cei care doriserã ieri sã fie în locul lui au zis în dimineața


urmãtoare: “Vai! Într-adevãr Allah mãrește câștigul(119) aceluia care


voiește El dintre robii Sãi sau îl micșoreazã(120). Dacã Allah nu ar fi


fost milostiv cu noi, ar fi [lãsat pãmântul] sã ne înghitã(121) și pe noi.


Vai! Într-adevãr necredincioșii nu izbândesc!”


83. Aceastã Casã de Veci o facem Noi pentru aceia care nu voiesc


falã pe pãmânt, nici stricãciune. Iar sfârșitul [bun] este al acelora care


au fricã (Muttaqun) (122). (Surat Al-Qasas, 28:76-83)


111) Qarun este identificat cu Core din Biblie.


112) Acest verset îi invitã pe drept-credincioși sã ia din viațã ceea ce este bun și ceea ce îi înalțã, fãrã a manifesta o pietate exageratã.


113) Priceperea de a face comerș și de a agonisi.


114) Înainte de a fi nimiciți, pentru cã Allah le știe pe toate.


115) Core.


116) Decât ceea ce doriți voi.


117) Care-și stãpânesc lucrurile și nu aleargã dupã bogãțiile și podoabele


acestei lumi.


118) Pentru îndepãrtarea pedepsei de la el.


119) Dã din belșug.


120) Îl reduce.


121) Așa cum l-a înghițit pe el.


122) De Allah.

Ibn `Abbas, radhi Allahu anhu, susține că Qarun (Koran) era văr de tată cu Moise, aleihis sallam. Această opinie e sisținută și de alți naratori precum Ibn Juraij, care a adăugat că acesta este Qarun Ibn Yashar Ibn Qahith, în timp ce Moise, aleihis sallam, era fiul lui Imran Ibn Hafith. Ibn Juraij a mers mai departe și a respins punctul de vedere al lui Ibn Ishaq, care susținea că acesta era unchi de tată cu Moise, aleihis sallam.

Qatadah a spus: Era numit "An-Nur" (lumina) deoarece avea o voce melodioasă în timp ce recita din Torah (Taurat), dar a devenit un ipocrit asemenea lui As-Samir care la rândul lui devenise ipocrit. Astfel, Qarun a fost distrus datorită lui, prin modul păcătos în care și-a făcut averea.

Shahr Ibn Haushab a spus: el și-a târât veșmântul din mândrie și aroganță (vanitate).

Allah Atotputernicul a menționat multe din bunătățile și bogățiile cu care a fost binecuvântat în așa fel încât cheile averii sale ar fi fost o povară chiar și pentru un bărbat puternic. Se mai spune deasemeni că: cheile erau făcute din piele și obișnuiau să fie cărate de șaiezeci de catâri. Allah știe cel mai bine!

Totuși, oamenii evlavioși din neamul lui l-au avertizat spunându-i: Nu fi arogant și încrezut din cauza bogățiilor pe care le ai, și nu fi nerecunoscător Lui Allah Atotputernicul pentru ceea ce ți-a dat. { “Nu te semeți, fiindcã Allah nu-i iubește pe cei care se semețesc,/ Ci cautã cu ceea ce ți-a dãruit Allah Casa cea veșnicã!} așa l-au sfătuit ei și i-au spus clar că trebuie să câștige răsplata Lui Allah din Viața de Apoi, pentru că aceasta e cea mai bună răsplată. Dar, { nu uita partea ta din aceastã viațã!} adică câștigă-ți averea pe calea corectă, și bucură-te de ea tot fără să faci păcate. {Și fã bine, așa dupã cum și Allah ți-a fãcut ție bine!}, adică fii bun cu toate creațiile Lui Allah așa după cum și Allah a fost bun cu tine. {Și nu umbla dupã stricãciune pe pãmânt,}, și nu fă rău celor cărora și-a fost poruncit să le faci bine. Pentru că dacă le faci rău, El te va pedepsi și va lua înapoi tot ceea ce ți-a dat, { fiindcã Allah nu-i iubește pe cei care fac stricãciune (Mufsidun)",}.

Răspunsul său la toate aceste sfaturi bune nu a fost decât: { A zis el: “Mie mi s-a dat ceea ce am numai pentru știința pe care eu o stãpânesc!”}, nu am nevoie de ceea ce îmi ziceți voi, adică că Allah mi-a dat tot ceea ce am pentru a-l servi ci pentru că merit. Mai mult, dacă El nu m-ar fi iubit nu mi-ar fi dat toate acestea. Totuși, Allah Atotputernicul i-a respins declarația spunând: {Oare el nu știa cã Allah a nimicit înainte de el
dintre neamuri pe cine era mai puternic decât el și adunase mai multe bunuri? Iar nelegiuiții (Mujrimun) nu sunt întrebați pentru pãcatele lor!}, adică Noi am distrus înaintea lui generații din cauza păcatelor lor și a ceea ce ei au declarat, iar ei erau mult mai puternici decât Qarun și aveau mai multe bogății și mai mulți copii decît el.Așa că, dacă ceea ce a spus ar fi fost adevărat, Noi nu am fi pedepsit pe nimeni dintre cei care erau mai bogați decât el, iar sănătatea și bogățiile sale ar fi fost atunci o dovadă de dragoste din partea Noastră. Allah Atotputernicul spune:{ Nici averile voastre, nici copiii voștri nu sunt dintre acelea care vă vor aduce aproape de Noi, ci numai aceia care au crezut și au săvârșit fapte bune vor avea parte de răsplată îndoită pentru ceea ce au făptuit și ei vor fi în siguranță în odãile de sus (Pozițiile cele mai înalte în Paradis.) [ale Paradisului].} (Surat Saba', 34:37) și, El spune: { Oare socotesc ei că ceea ce Noi le dăruim din bunuri și copii / Sunt bunuri pe care Noi le dãm în grabă? Nu, ei nu pricep (Să nu creadă rătăciții că bunurile cu care-i dăruim Noi în această viață sunt răsplată pentru ceea ce săvârșesc ei! Dimpotrivă, ei vor fi întrebați de ce nu au adus mulțumiri pentru ele și vor fi pedepsiți pentru nemulțumire și pentru necredință.)!}. (Surat Al-Mu'minun, 23:55,56). Răspunsul Lui Allah afirmația lui Qarun, {“Mie mi s-a dat ceea ce am numai pentru știința pe care eu o stãpânesc!”}, confirmă interpretarea noastră. Iar pentru cei care pretind că acesta ar fi fost chimist sau că știa Cele mai Mărețe Nume ale Lui Allah Atotputernicul, și că folosea ceea ce știa pentru a aduna avere, nimic din toate acestea nu e adevărat. Chimia nu schimbă realitatea unui anumit lucru, iar Cele Mai Mărețe Nume nu au nici un efect dacă sunt pronunțate de un necredincios. Iar, Qarun era un necredincios și un ipocrit. Mai mult decât atât, dacă ar fi să tragem concluzii din sfaturile date de oamenii din neamul său și de răspunsul pe care l-a dat, nimic nu susține aceste afirmații.

Allah Atotputernicul spune: { Și a ieșit el dinaintea neamului sãu cu toatã podoaba sa.}, mulți interpreți menționează că acesta i-a întrecut pe cei din neamul său în bogăție și lux (servitori, haine și animale). În timp ce, cei care doreau viața lumească au vrut să aibă ceea ce el avea și se minunau spunând { “O, de-am avea și noi asemenea cu ceea ce i s-a dat lui Qarun! El este [un om] cu mare noroc!”}. Însă oamenii credincioși dintre ei le-au spuns: {“Vai vouã! Rãsplata lui Allah este mai bunã pentru aceia care cred și sãvârșesc fapte bune!”}, adică Răsplata Lui Allah din Viața de Apoi este mult mai bună decât orice bogăție din acestă viață. Allah Atotpunernicul spune: { Însã ea [rãsplata] nu va fi primitã decât de cãtre cei statornici (AsSabirun).}, acest sfat ne spune că trebuie să fim statornici și să dorim răsplata Lui Allah din Viața de Apoi, și că acestă răsplată le va fi dată doar celor puternici și ale căror inimi și minți sunt preocupate de adorarea Lui Allah Atotputernicul.





va urma insha’Allah

Moise si Al Khadir continuarea

În numele lui Allah cel Milostiv, Îndurător




Al-Khadir semnificaţia numelui, Descendenţa, Profeţia şi răspunsul la întrebarea: Încă trăieşte?



Adevăratul nume, descendenţa şi statutului lui Al-Khadir sunt subiecte controversate. La toate acestea se adaugă o întrebare foarte importantă: încă trăieşte?

Al-Hafiz Ibn `Asakir a spus: Al-Khadir ar putea fi fiul lui Adam, aleihi sallam.

Ibn Qutaibah a spus: Numele lui era Balya sau Aylya -Ibn Malakan Ibn Faligh Ibn `Abir Ibn Shalikh Ibn Arfakhshdh Ibn Sam Ibn Noah, aleihum salam.

Isma`il Ibn Abu Uwais a spus: El era Al-Mu`amir Ibn Malik Ibn`Abdullah Ibn Nasr Ibn Lazd.

Alţii au spus: El este Khadrun Ibn `Amyaiyl Ibn Al-afiz Ibn AI-`Iys Ibn Ishaq Ibn Profetul Ibrahim, aleihi sallam. Sunt mulţi care sunt de acord cu acest nume şi această descendenţă.

Imam Al-Bukhari a spus: Muhammad Ibn Sa'id Al-Asbahani mi-a spus după Ibn Al-Mubarak după Mu`amir după Hammam sub autoritatea lui Abu Hurairah, radhi Allahu anhum, că Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam a spus: " A fost numit Al-Khadir deoarece stătea pe un teren alb sterp, şi care a devenit verde (datorită plantelor care au crescut după ce el a stat pe el).”

Qabisah a relatat sub autoritatea lui Ath-Thauri după Mansur după Mujahid care spunea: A fost numit Al-Khadir deoarece totul în jurul său înverzea atunci când îşi făcea rugăciunea. Cum am spus mai devreme Moise şi Yusha, aleihum sallam, au refăcut drumul înapoi până la stâncă. Acolo au văzut un bărbat om acoperit cu un veşmânt ( sau acoperit cu propriul veşmânt). Moise, aleihi sallam, l-a salutat. Al-Khadir i-a răspuns: “Cum se salută oamenii, unii pe alţii, în ţara ta? ” Moise a spus: “ Eu sunt Moise.” El a întrebat: “ Moise din Banu Israel?” Moise i-a răspuns afirmativ şi a adăugat: “ Pot să te urmez ca să mă înveţi şi pe mine din ceea ce ai fost învăţat.” Al-Khadir i-a răspuns: ” Adevărat îţi zic! O Moise, nu vei avea răbdare cu mine! Am înţelepciunea pe care Allah m-a învăţat...etc.”

Povestea indică patru aspecte ale Profeţiei sale:

Primul: Allah AtotPuternicul spune: { Şi au gãsit ei un rob dintre robii Noştri, cãruia Noi i-am dãruit îndurare, din partea Noastrã, şi l-am învãţat ştiinţã de la Noi.}. (Surah Al-Kahf, aya 65)

Al doilea: Moise i-a spus lui Al-Khadir: {Moise i-a zis: "Pot eu sã te urmez, astfel încât sã mã înveţi din ceea ce tu ai învãţat, ca bunã cãlãuzire? "I-a rãspuns: "Dar tu nu vei putea sã ai rãbdare cu mine! Cum ai putea tu sã rabzi ceea ce nu cuprinzi tu cu ştiinţa?" I-a rãspuns: "Dacã Allah voieşte, mã vei afla tu rãbdãtor şi nu mã voi împotrivi nici uneia dintre poruncile tale!" Şi i-a zis: "Dacã mã urmezi, nu mã întreba despre nici un lucru, câtã vreme nu-ţi pomenesc nimic despre el!"}


(Surah Al-Kahf, ayat 66-70)

Aşa că, dacă Moise, aleihi sallam, nu ar fi fost Profet, atunci el nu i-ar fi răspuns în acest fel. Moise, aleihi sallam, a căutat compania sa deoarece dorea să înveţe cât mai mult din cunoştinţele cu care Allah l-a înzestrat şi de care Moise, aleihi sallam, nu avea cunoştinţă.

Dacă Al-Khadir nu ar fi fost Profet, atunci ar fi fost supus greşelii. Deci, concluzia e că atunci Moise, aleihi sallam, nu ar fi căutat compania sa, deoarece Moise, aleihi sallam, era Profet şi Mesager.

Dacă Al-Khadir nu ar fi fost Profet, Moise nu s-ar fi deranjat să-l caute timp de optzeci de ani. Când Moise, aleihi sallam, l-a întâlnit pe Al-Khadir, Moise, aleihi sallam, i-a arătat un respect deosebit şi l-a urmat supus în speranţa că va câştiga cât mai multă ştiinţă divină.

Al treilea: Al-Khadir a omorât intenţionat băiatul. Nu ar fi făcut acest lucru dacă Allah Atotputernicul nu i-ar fi ordonat acest lucru. Acest incident luat separat este o dovadă clară că Al-Khadir era Profet şi era infailibil. Al-Khadir l-a omorât pe băiat deoarece a văzut că acesta va ajunge un necredincios când va creşte, iar părinţii săi din prea multă dragoste pt el îl vor urma. Aşa că l-a omorât salvând astfel credinţa părinţilor săi. Acest lucru indică că el era Profet.

Al patrulea: Când Al-Khadir a interpretat şi i-a explicat lui Moise, aleihi sallam, acţiunile sale şi după ce a lămurit tot a adăugat: { ca milã de la Domnul tãu. Şi nu am fãcut-o dupã socotinţa mea!}, adică nu am făcut tot ceea ce am făcut după capul meu, ci a fost un ordin divin. Toate acestea indică Profeţia şi infaibilitatea sa.



Încă trăieşte Al-Khadir?




Majoritatea învăţaţilor spun: "Al-Khadir trăieşte deoarece a fost cel care l-a îngropat pe Adam, aleihi sallam, după Potop, iar Adam s-a rugat ca cel care îl va îngropa să aibe o viaţă lungă.”

Unii oameni spun: „ el încă trăieşte deoarece a băut din izvorul vieţii.”

Sunt foarte multe poveşti despre Al-Khadir. Dar, toate relatările şi hadih-urile sunt slabe iar cei care le-au relatat nu sunt de încredere.

'Abdur Razzaq a spus: Mu' amir mi-a spus că Abu Sa'id AI-Khudri a spus: " Într-o zi Mesagerul Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a spus o poveste lungă despre Ad-Dajjal şi printre lucrurile pe care ni le-a spus a fost şi: 'Ad-Dajjal va veni, şi i se ve interzice să treacă prin trecătoarea( dintre 2 munţi) din Medina. Atunci el îşi va face tabăra undeva în apropierea Medinei şi le va apărea celor de aici precum cel mai bun dintre oameni. Şi i se va spune: “ Mărturisesc că tu eşti Ad-Dajjal cel despre care Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a povestit.” 'Ad Dajjal va spune (mulţimii): 'Fi-ţi atenţi, dacă eu îl voi omorî pe acest bărbat şi apoi îl voi învia, vă veţi mai îndoi de cine sunt eu?' Ei vor răspunde: 'NU. Apoi Ad Dajjal îl va omorî pe bărbat şi apoi îl va învia. Bărbatul va spune: 'Pe Allah, acum te recunosc mai bine ca niciodată! 'Ad-Dajjal va încerca din nou să-l omoare dar nu va putea.", Mu'amir a spus: Mi s-a spus că bărbatul care va sta înaintea lui Dajjal este Al-Khadir, iar în acea zi gâtul lui va fi acoperit cu alamă.

Sheik Abu Al-Faraj Ibn Al-Jawzi a respins toate aceste hadith-uri şi a demonstrat că ele sunt inventate, iar lanţul de naratori e slab.

Într-adevăr, Ibn Al-Jawzi era foarte puternic şi verifica totul cu foarte mare atenţie înainte de a spune dacă e autentic sau nu.

Cât pt cei care pretind că Al-Khadir este mort precum Imam Al-Bukhari, Abu Al-Husain Ibn Al-Munadi şi sheik Abu Al-Faraj Ibn Al-Jawzi, folosesc ca probă următorul verset din Coran: Allah Atotputernicul spune: { Şi Noi nu am dat veşnicia nici unui om înainte de tine. Dacã tu mori, ar putea fi ei nemuritori?} ( Surat Al-’Anbiya’, aya 34) Deci dacă Al-Khadir era om, atunci va fi supus acestei reguli: este om, trebuie să moară. Allah Atotputernicul spune: { Şi când Allah a încheiat un legãmânt cu profeţii, [le-a zis El]: “Vã dau vouã o Carte şi Înţelepciune (Hikmah) . Apoi, dacã va veni la voi un trimis (Muhammad) pentru a întãri ceea ce aveţi, voi trebuie sã credeţi în el şi sã-l sprijiniţi!”. Le-a zis El: “Consimţiţi voi şi acceptaţi aceastã învoialã cu Mine?” “Consimţim!” au rãspuns ei. Atunci a zis Allah: “Aşadar fiţi martori, iar Eu Mã aflu împreunã cu voi printre cei ce fac mãrturie!” } (Surat Al 'Imran, aya 81)

Ibn 'Abbas, radi Allahu anhu a spus: Allah a făcut această întrunire cu toţi Profeţii pt ca aceştia să creadă în Muhammad şi să-l susţină dacă cumva apare în timpul vieţii lor. În completare, ei trebuie să vorbească cu susţinătorii lor despre Muhammad, iar aceştia la rândul lor să-l susţină.

Aşa că, fie că Al-Khadir era Profet, fie că era Wali ( protector sau gardian), el ar fi trebuit să ia parte la această întrunire şi dacă ar fi trăit până în timpul vieţii Profetului Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, atunci ar fi trebuit să-l urmeze, să se prezinte în faţa lui şi să-şi declare credinţa şi încrederea absolută în Profet, sala Allahu aleihi wa salam.

Imam Ahmed a relatat: Shuraih Ibn An-Nu'man mi-a spus că a auzit de la Hashim care a auzit de la Mujalid care a auzit de la AshShi'bi care a auzit de la Jabir Ibn 'Abdullah care l-a auzit pe Profet, salla Allahu aleihi wa sallam spunând: "În Mâna Celui care se află sufletul meu! Dacă Moise ar fi trăit atunci m-ar fi urmat negreşit."

Acesta este un punct de vedere susţinut şi de versetele Coranice mai sus menţionate şi care spune clar că dacă în timpul Profetului Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, vreun alt Profet ar fi trăit acesta ar fi avut ordinul să se întâlnească negreşit cu Profetul Muhammad, salla Allahu aleihi wa salam şi să practice Shariah acestuia.

În Noaptea Călătoriei, el, salla Allahu aleihi wa sallam, a fost ridicat la cel mai mare rang dintre toţi Profeţii. Când a coborât la Ierusalim şi a strigat la rugăciune, lui i s-a poruncit să conducă rugăciunea (pt cine nu ştie este vorba de rugăciunea la care au participat toţi Profeţii). Acest lucru arată că el este cel mai mare Imam şi ultimul Profet, care este cel mai onorat şi respectat.

În concluzie, dacă Al-Khadir ar fi fost în viaţă, atunci şi-ar fi unit forţele cu Profetul Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, şi i-ar fi urmat religia până în cele mai mici detalii. Nu există nici o dovadă că Al-Khadir s-ar fi întâlnit cu Profetul Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, s-au ar fi luat parte la vreo bătălie împotriva politeiştilor.

În ziua bătăliei de la Badr, Mesagerul lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, a triumfat asupra necredincioşilor, chiar dacă aceştia erau în număr de o mie, în timp ce Companionii Profetului erau în număr de trei sute nouăsprezece. Profetul Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, s-a întors cu faţa spre Qiblah, şi-a ridicat mâinile şi a început să se roage: “ O Allah! Împlineşte promisiunea pe care Mi-ai făcut-o. O Allah! Adu ceea ce mi-ai promis. O Allah! Dacă această mică oaste de musulmani este distrusă, nu va mai fi nimeni pe acest pământ care să Te adore.” El, salla Allahu aleihi wa salam, a continuat să se roage Domnului Său, cu mâinile ridicate, cu faţa spre Qiblah, până ce mantia sa i-a alunecat de pe umeri. Aşa că, Abu Bakr, radhi Allahu anhu, a venit la el şi i-a pus mantia înapoi pe umăr. Apoi l-a îmbrăţişat spunându-i: “ O Profet al Lui Allah! Această rugăciune către Domnul Tău va fi de ajuns, iar El îşi va ţine promisiunea. Aşadar, Allah Subhanahu wa Ta’ala, a revelat în Coran: { [Aduceţi-vã aminte] când voi cereaţi ajutor Domnului vostru şi El v-a rãspuns numaidecât: "Eu voi sã vã vin în ajutor cu o mie de îngeri, rânduiţi unul dupã altul"! }. (Surat Al-’Anfal, aya 9) Şi aşa le-a trimis Allah îngerii în ajutor." (Sahih Muslim)

Totuşi, această mică oaste de musulmani, formată atunci din conducători din fiecare trib împreună cu Îngerii, printre care era şi Jibril (Gabriel), aleihi sallam, i-au învins pe politeişti. Aşa că, dacă Al-Khadir, ar fi fost în viaţă, s-ar fi alăturat lor.

Al-Qadi Abu Ya`la Muhammad Ibn Al-Husain Al-Fara' Al-Hanbali a relatat: Unii oameni i-au întrebat pe Companioni, radhi Allahu anhum, dacă Al-Khadir a murit? Răspunsul lor a fost: "Da."

Unii pretind că Al-Khadir a fost prezent în timpul bătăliei de la Badr, dar nimeni nu l-a văzut deoarece era invizibil. Cu siguranţă, cei care pretind acest lucru se bazează doar pe fabulţii. Dacă într-adevăr ar fi fost în viaţă, pe vremea Profetului Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, atunci în mod sigur s-ar fi întâlnit şi ar fi luptat împreună împotriva politeiştilor din neamul Quraish.

Pentru a înţelege mai bine fiţi atenţi la următorul Hadith: Sa'd, radhi Allahu anhu, a relatat: “În timpul bătăliei de la Uhud am văzut doi oameni îmbrăcaţi în alb care stăteau în dreapta şi stânga Mesagerului Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, şi pe care nu i-am mai vazut nici înainte nici după acest eveniment. Ei erau Jibril şi Mikail, aleihum sallam.” (Sahih Muslim)

În completarea acestui Hadith, Abdullah Ibn Umar, radhi Allahu anhu, a relatat: “ O dată Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a condus în rugăciunea de Isha, şi după Taslim a spus: “ Vă daţi seama de importanţa acestei nopţi? Nimeni din cei care sunt pe acest pământ acum nu vor mai trăi după ce vor trece o sută de ani începând cu această seară.”(Sahih Al-Bukhari)

Deci, Abdullah Ibn Umar, radhi Allahu anhum, a relatat: “Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a condus în rugăciunea de Isha, şi după Taslim s-a ridicat şi a spus: “ Vă daţi seama de importanţa acestei nopţi? După trecerea a o sută de ani, începând cu această noapte, nimeni nu va mai supravieţui pe acest pământ ( dintre Companionii mei). Ibn Umar a spus: Oamenii nu au înţeles aceste cuvinte ale Mesagerului Lui Allah. Ceea ce el, salla Allahu aleihi wa sallam, a vrut să spună, este că dintre cei care trăiau în acea noapte pe pământ ( dintre Companioni), după o sută de ani nu va mai trăi nici unul, asta însemnând sfârşitul acestei generaţii.” (Sahih Muslim)

Jabir Ibn `Abdullah, radhi Allahu anhu, a relatat: “ L-am auzit pe Mesagerul Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, spunând cu o lună înainte să moară: “ Mă întrebaţi despre Ultima Oră, a cărui moment nu Îl ştie decât Allah. Totuşi vă spun, că nimeni dintre cei care trăiesc acum pe acest pământ ( dintre Companionii mei), nu vor fi în viaţă la sfârşitul a o sută de ani.””

Acest Hadith a mai fost relatat şi de Ibn Juraij cu acelaşi lanţ de naratori, doar că nu sunt menţionate următoarele cuvinte: "cu o lună înainte de moartea sa." (Sahih Muslim)

Deci, chiar dacă am presupune că Al-Khadir ar fi fost în viaţă pe vremea Profetului Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, conform Hadith-urilor mai sus menţionate, acum el ar fi mort. Allah ştie mai bine!



Sfârşitul poveştii