joi, 11 noiembrie 2010

Asalamu 3alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu


Povestea lui Abel si Cain (continuare)



În numele lui Allah Cel Milostiv Îndurător


Imam Abu Ja'far a menţionat în Tarik "Istoria"sub îndrumarea unor învăţaţi care au spus:


Eva a dat naştere la 40 de copii din 20 de sarcini.


Ibn Ishaq a spus acelaşi lucru şi a menţionat numele tuturor copiilor. Totuşi,numărul şi numele lor nu se ştie cu siguranţă. Doar Allah ştie cel mai bine numărul şi numele lor.Într-o altă versiune se spune că a avut 120 de sarcini şi la fiecare naştere a avut un băiat şi o fata. Cei mai mari au fost Cain şi sora lui Qalima, iar cei mai mici au fost Abdul-Mughith şi sora lui Umm-ul- Mughith.” În acea vreme omenirea s-a înmulţit şi s-a răspândit pe pământ.


Allah AtotPuternicul spune în Qur’an:


” O voi oameni! Fiti cu frica de Domnul vostru care v-a facut dintr-o singura fiinta(Adam) si a facut din aceasta(Adam) si pe perechea ei(Hawwa(Eva)) si care a raspandit din cele doua (fiinte) multi barbati si femei! Fiti cu frica de Allah in numele caruia va conjurati [unii pe altii] si [fiti cu frica de ruperea] legaturilor de rudenie, caci Allah este Veghetor peste voi [Raqib]!” (Traducerea Sensurilor, Surat An-Nisa', aya 1)


Învăţaţii au spus că Adam a văzut 400.000 dintre copiii şi nepoţii săi înainte să moară. Allah ştie cel mai bine.


Allah AtotPuternicul spune în Qur’an:


“El este Cel care v-a creat dintr-un singur suflet(Adam) şi din el a făcut-o şi pe perechea lui(Hawwa(Eva)), lângă care el să poată găsi linişte. Şi când el s-a împreunat cu ea, a purtat ea o sarcină uşoară şi putea umbla cu ea. Dar când s-a simţit mai grea, au strigat ei amândoi [rugându-se] către Allah, Domnul lor: “De ne vei dărui un [copil] bun(Salih), vom fi noi dintre cei mulţumitori!”. ~ Şi când le-a dăruit lor un [copil] bun(Salih), I-au făcut Lui asociaţi, ca răsplată pentru ceea ce le-a dat. Dar Allah s-a înălţat deasupra celor pe care I-au asociat [Lui].” [Traducerea Sensurilor, Surat Al-Araf, ayat 189,190]

Adam a fost prima dată menţionat pt a capta atenţia celui care citeşte Qur’anul, apoi fiind menţionată întreaga rasă umană.


Allah AtotPuternicul spune în Qur’an:


” Noi l-am creat pe om(Adam) din apă aleasă [venită] din lut.
Apoi l-am facut Noi o picătură(Nutfah-amestecul spermei cu ovulul) într-un loc sigur(uterul femeii),”
( Traducerea Sensurilor, Surat Al-Mu'minun, ayat 12, 13);

şi în:


”Noi am împodobit cerul cel mai de jos cu candele (stele strălucitoare) şi le-am făcut pe ele pietre pt lovirea şeitanilor şi am pregătit pt ei chinul Văpăii.” (Traducerea Sensurilor, Surat Al-Mulk, aya 5)

Adam (Alehi salam) a fost tatăl rasei umane. El (Aleihi salam) a fost creat de Mâna Lui Allah care a suflat viaţa în el, care i-a făcut pe îngeri să se posterneze în faţa lui(Adam), Care l-a învăţat numele tuturor lucrurilor şi care l-a facut pe el locuitor în Paradisul Său imens.


Relatat de Ibn Hibban în Sahih preluat de la Abu Dharr care spunea: “O Profet al Lui Allah! Care e numarul Profeţilor Lui Allah? El a spus: ‘O sută douăzeci şi patru de mii.’ Am spus: ‘O Mesager al Lui Allah! Câţi dintre ei au fost Mesageri? El a spus: ‘Trei sute treisprezece, Un număr destul de mare!” Eu am intrebat: “O, Mesager al lui Allah! Cine a fost primul dintre ei?” El a replicat: “Adam.” Eu am zis: “O, Mesager al lui Allah! A fost el Profet şi Mesager?” El a zis: “Da, Allah l-a creat cu Mâna Sa şi a suflat asupra lui din duhul Său şi apoi i-a dăruit o formă perfectă.”


In hadithul referitor la Calatoria Nocturna, care poate fi gasit atat in Sahih Al-Bukhari cat si in Sahih Muslim, Profetul (salla Allahu aleihi wa salam) a spus: “Poarta s-a deschis si am intrat in prima sfera cereasca unde am vazut un om stand, in dreapta sa era o multime imensa, iar in stanga sa era o multime imensa. Cand a privit spre dreapta sa, a zambit; cand a privit spre stanga sa, a plans. Apoi omul a spus: ‘Bine ai venit Profet al lui Allah!’ Eu (Profetul salla Allahu aleihi wa salam) l-am intrebat pe Jibril (Gavriil aleihi salam) :’ Cine este el?’ El(Gavriil aleihi salam) mi-a spus: ‘El este Adam si acestea sunt sufletele copiilor sai. Cand a privit spre partea sa dreapta, acolo unde se aflau locuitorii Paradisului, a zambit; insa cand a privit spre stanga sa, unde erau locuitorii Iadului, a plans.”
(Al-Bukhari si Muslim)
Referitor la acest Hadith Profetic unii învăţaţi au spus:” Apoi am trecut pe lângă Yusuf (Iosif aleihi salam) şi lui i-a fost dăruită jumătate de frumuseţe”, ceea ce înseamnă că lui Iosif(aleihi salam) i-a fost dăruită doar jumătate din frumuseţea cu care a fost înzestrat Adam(aleihi salam), ceea ce pare a fi o părere destul de rezonabilă, deoarece Allah AtotPuternicul l-a creat pe Adam(aleihi salam) şi i-a dat forma cu Mâna Sa şi apoi a suflat asupra lui din duhul Său. De aceea, Allah AtotPuternicul trebuie să-l fi creat în cea mai bună formă şi frumuseţe.”


A fost relatat de la Abdullah Ibn 'Umar şi Abdullah Ibn
'Amr că:
Atunci când Allah AtotPuternicul a creat Paradisul, Îngerii au spus: “Stăpân al nostru! Lasă-ne să avem parte de el! Căci Tu ai creat pentru omenire lumea pământească, în care ei mănâncă şi bea.” Dar Allah AtotPuternicul a spus: “Pe Slava şi Mărirea Mea, nu voi face ca urmaşii evlavioşi ai celui pe care l-am creat cu Mâna Mea să fie precum cel căruia i-am zis: “Fii!” şi a prins viaţă.”


A fost relatat în Sahih Bukhari şi Sahih Muslim că Abu Hurairah(radiAllahu anhu) l-a auzit pe Profet (salla Allahu aleihi wa salam) spunând: “Allah AtotPuternicul şi Gloriosul l-a creat pe Adam (aleihi salam) după chipul şi asemănarea sa cu o înălţime de şaizeci de coţi şi i-a zis: Mergi şi salutã adunarea aceea de îngeri ce s-au aşezat acolo şi apoi ascultã ce rãspund ei la urarea ta cãci acesta va fi salutul tãu şi al spiţei tale. Adam(aleihi salam) a zis îngerilor: Pacea fie cu voi, iar ei au rãspuns: Pacea şi mila lui Allah fie cu tine. Aşadar, ei au adãugat în rãspunsul lor faţã de el: "Mila lui Allah". Deci, cel care va intra în Paradis va intra în forma lui Adam, adică şaizeci de coţi, apoi oamenii care care au venit după el(după Adam aleihi salam) au devenit din ce in ce mai scunzi pana in ziua de azi.” (Al-Bukhari si Muslim)

Allahu 3allam


Sfârşit

Urmează Povestea lui Harut şi Marut inşha’Allah Ta’alla

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu