joi, 21 octombrie 2010

Povesti din Qur'an

În numele lui Allah,Cel Milostiv, Îndurător

Povestea lui Habil şi Qabil



“Abel şi Cain”

Prima crimă de pe Pământ




Allah AtotPuternicul spune în Qur’an:


{Şi(O Muhammad (salla Allahu 3alaihi wa salam) istoriseştele lor povestea celor doi fii ai lui Adam(Abel şi Cain) aşa cum a fost ea cu adevărat! Când au adus ei ofrandă,cea adusă de unul dintre ei a fost primită,iar cea adusă de celălalt nu a fost primită.Şi a zis [acesta din urmă]: “Voi să te omor!”.I-a răspuns primul:”Dară Allah primeşte jertfa numai de la acei cucernici(Al-Muttaqun)!
De vei intinde tu mâna spre mine ca să mă omori, eu nu voi intinde mâna spre tine ca să te omor,căci eu am frică de Allah ,Stăpânul Lumilor (Alamin).
Eu voiesc să porţi păcatul meu împreună cu păcatul tău şi să ajungi printre oaspeţii Focului,căci aceasta este răsplata celor nelegiuiţi(Zalimin)!”
Însă sufletul său i-a înlesnit calea să-l omoare pe fratele lui şi l-a omorât,intrând astfel în rândul celor pierduţi.
Şi a trimis Allah apoi un corb,ca să scurme pământul,pt a-i arăta cum să îngroape cadavrul fratelui său.Atunci el a zis:”Vai de mine! Oare sunt eu mai neputincios decât acest corb şi nu sunt in stare să îngrop cadavrul fratelui meu?” Şi a ajuns el astfel să se căiască[pt că nu a ştiut cum să-l ingroape].
( Surat Al-Ma'ida, 27-31)


As-Sadiy a relatat, sub autoritatea lui Abu Malik şi Abu Salih, după Ibn'Abbas (RadiAllahu anhum) şi sub autoritatea lui Ibn Mas`ud şi a altor Companioni(RadiAllahu anhum),că Adam (Aleihi salam) obisnuia să căsătorească pe fiul dintr-o naştere cu fiica dintr-o alta naştere. Abel (Habil) a dorit sa se căsătorească cu sora geamănă a lui Cain (Qabil). Cain era mai mare decât el si sora sa geamănă era mai frumoasă. Din acest motiv Cain a dorit să o păstreze pentru el. Adam i-a cerut să o mărite cu Abel, însă el a refuzat să facă acest lucru. Apoi le-a poruncit amândurora să ofere o jertfă şi a plecat la Mecca pentru a înfăptui pelerinajul. Înainte de a pleca,Adam încercă să-şi încredinţeze (problemele) copiilor săi cerului,pământului şi în sfârşit munţilor, dar toţi au refuzat să ţină pe umerii lor (greaua) povară. După ce Adam a plecat, amândoi au oferit jertfe. Abel a oferit un miel gras, căci era păstor. Cain însă a oferit un snop dintre cele mai rele recolte pe care le cultivase. Mai târziu,un foc coborî din cer şi consumă sacrificiul oferit de Abel şi îl lăsă neatins pe cel al lui Cain. Cain deveni palid de furie şi-i spuse fratelui său:Te voi ucide, ca să nu te căsătoreşti cu sora mea,iar Abel a spus:{ Dară Allah primeşte jertfa numai de la acei cucernici(Al-
Muttaqun)!}.


'Abdullah Ibn `Amr (RadiAllahu anhum) a spus: Pe Allah! Cel ucis(Abel) era mai puternic (decât ucigaşul său,Cain),dar refuză să ridice mâna împotriva fratelui său pt al ucide din cauza supunerii şi fricii sale de Allah.


Abu Ja`far Al-Baqir a menţionat că Adam (Aleihi salam) a fost prezent când ei au adus jertfa lor.După ce jertfa lui Abel a fost acceptată,Cain i-a spus tatălui său,Adam:”Doar jertfa lui a fost acceptată deoarece tu te-ai rugat la Allah pt binele lui şi nu te-ai rugat şi pt mine.” Şi,în secret el a complotat împotriva fratelui său. Într-o zi,Abel a întârziat iar Adam l-a trimis pe Cain să-l caute. Cei doi fraţi s-au întâlnit,iar Cain i-a spus: “Sacrificiul tău a fost acceptat în timp ce al meu nu.” Abel a spus:
"{Dară Allah primeşte jertfa numai de la acei cucernici(Al-Muttaqun)!}." Cain se înfurie şi-l lovi pe fratele său cu fier pe care îl avea în mână omorându-l pe loc.


Se mai spunea: Cain l-a omorât pe Abel aruncându-i cu o piatră în cap în timp ce doarmea.Şi se mai spunea:Cain l-a asfixiat pe Abel şi l-a omorât în bătaie.


Răspunsul pe care Abel l-a dat după ce a fost ameninţat de fratele său este un semn al caracterului său nobil şi cucernic. El nu a răspuns tot printr-o ameninţare, aşa cum facuse fratele său,după cum reise din următorul verset: {De vei întinde tu mâna spre mine ca să mă omori, eu nu voi întinde mâna spre tine ca să te omor,căci eu am frică de Allah ,Stăpânul Lumilor (Alamin)}. (Al-Ma'idah, 28) indicând cinstea sa,frica sa de Allah Azza wa Jaal,evlavia sa desăvârşită,în contrast cu intenţia odioasă a fratelui său,Cain.Pt asta,
Abu Bakrah (RadiAllahu anhu) relata că Trimisul lui Allah(salla Allahu aleihi wa salam) a spus:” Când doi musulmani luptã unul împotriva celuilalt cu sabia şi unul este ucis, amândoi sunt condamnaţi sã meargã în Iad. Eu(Ahnaf) i-am zis:
Trimis al lui Allah! În ce priveşte pe cel ce ucide, este de înţeles, dar de ce şi celãlalt? El (Profetul) a rãspuns: Şi celãlalt dorea sã-şi omoare potrivnicul.”

Allah AtotPuternicul spune in Qur’an:


{ “ Eu voiesc să porţi păcatul meu împreună cu păcatul tău şi să ajungi printre oaspeţii Focului,căci aceasta este răsplata celor nelegiuiţi(Zalimin)!”} (Al-Ma'idah, 29)


Ceea ce a vrut Abel să spună e că vrea ca fratele său să poarte povara păcatului uciderii sale împreună cu păcatele pe care le-a înfăptuit acesta(Cain). Aşa au spus Mujahid, Ibn Jarir şi alţii.

Aceasta nu înseamnă în nici un caz că păcatele victimei se vor transfera automat asupra ucigaşului, aşa cum ar putea crede unii. Este adevărat, se poate întâmpla ca în Ziua Judecăţii când faptele bune ale ucigaşului nu pot recompensa pentru crima pe care a comis-o, victima să ceară ca păcatele sale să fie transferate asupra ucigaşului. Aşa se va întâmpla cu toate cazurile de crimă şi nedreptate pe care cineva le-a comis împotriva altuia în această lume, aşa cum Hadithul a clarificat acest lucru. Sa’d bin Abu Uaqqas a relatat că a spus în timpul asprelor încercări ce au avut loc la sfârşitul califatului lui Osman bin Affan: “Mărturisesc că Profetul(salla Allahu aleihi wa salam) a zis: “Vor veni încercări (fitna) foarte curând. Pentru cel ce va şedea va fi mai bine decât pentru cel ce stă în picioare. Şi pentru cel ce va sta în picioare va fi mai bine decât pentru cel ce va merge. Şi pentru cel ce merge va fi mai bine decât pentru cel ce aleargă.” El a zis: “Spune-mi ce sa fac dacă cineva intră în casa mea şi vrea să mă ucidă?” El a raspuns: “Fii precum fiul lui Adam.”” (Musnad Ahmed, Abu Dauud şi At-Tirmidhi. De asemenea, imamul Muslim a relatat aceeaşi versiune preluata de la Abu Dhar).
Într-o altă versiune a aceluiaşi Hadith, el a spus: “Fii precum cel mai bun dintre doi din fiii lui Adam.” Într-o altă relatare se spune că imamul Ahmed a spus de la Abdullah bin Mas’ud că Profetul (salla Allahu aleihi wa salam) a zis: “Nici un suflet nu este ucis pe nedrept, fără ca primul născut al lui Adam să poarte o parte din acel păcat. Căci el a fost primul care a iniţiat această “tradiţie” de a ucide.” (Al-Bukhari)


Cu toate acestea,este o peşteră,numită “Peştera Însângerată”,situată într-un munte din partea de nord a Siriei. Se spune că aceasta ar fi locul unde Cain l-a omorât pe fratele său Abel.Locuitorii acelor locuri au auzit despre ea de la Oamenii Cărţii (Creştinii şi Evreii) şi doar Allah AtotPuternicul ştie dacă e adevărat sau nu.

Allah AtotPuternicul spune în Qur’an: { Şi a trimis Allah apoi un corb,ca să scurme pământul,pt a-i arăta cum să îngroape cadavrul fratelui său.Atunci el a zis:”Vai de mine! Oare sunt eu mai neputincios decât acest corb şi nu sunt în stare să îngrop cadavrul fratelui meu?” Şi a ajuns el astfel să se căiască[pt că nu a ştiut cum să-l îngroape]}. (Al-Ma'idah, 31) Unii interpretează acest verset în felul următor: "După ce Cain l-a omorât pe fratele său l-a cărat în spate un an intreg (neştiind ce să facă cu corpul său).Alţii spun: L-a cărat în spate o sută de ani până ce Allah AtotPuternicul a trimis doi corbi care au luptat unul împotriva celuilalt.Unul dintre ei a fost omorât.Iar cel care l-a omorât(corbul ucigaş) a săpat în pământ ca să ascundă corpul celui mort.Văzându-l ce face Cain a zis: “Vai de mine!Oare sunt eu mai neputincios decât acest corb şi nu sunt în stare să îngrop cadavrul fratelui meu?”Apoi îngropă cadavrul fratelui său şi îl astupă cu pământ.


Istoricii spun:Adam se imbolnăvi de tristeţe din cauza pierderii fiului său, Abel.


Mujahid a spus: pedeapsa lui Cain a fost pusă în aplicare chiar în ziua în care şi-a ucis fratele. Gambele sale au fost legate de coapse. Faţa sa a fost rotită în direcţia soarelui, indiferent de poziţia sa, drept pedeapsă pentru păcatul său şi pentru că a greşit faţă de fratele şi de părinţii săi. Profetul(salla Allahu aleihi wa salam) a spus: “Nici un păcat nu grăbeşte pedeapsa Divină pe acest pământ, cu toate că fiecare va suferi pentru păcatul comis în Ziua de Apoi, în afară de păcatul răzvrătirii şi desfacerea legăturii de sânge.” (At-Tirmidhi)



Va urma insha’Allah Ta’alla


Allahu 3allam


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu