sâmbătă, 31 martie 2012

Bilqis( Regina din Sheba) continuarea





În numele Lui Allah, cel Milostiv, Îndurător




Apoi ea a luat sfatul lor răspunzându-le {A zis ea: "O, voi înalți dregători! Sfătuiți-mă în această privință căci eu nu hotărăsc în nici o treabă fără ca voi să fiți de față [pentru a mă sfătui]!”}, adică prezentați-mi care sunt opțiunile, și {Au zis ei: “Noi avem putere și avem tărie mare, însă porunca este la tine, așa că vezi ce poruncești!”}, adică după ce ei i-au prezentat opțiunile au lăsat-o pe ea să aleagă. Și cu adevărat, decizia ei a fost mult mai înțeleaptă și mai bună decât a lor, de vreme ce expeditorul scrisorii nu era o persoană care să poată fi mințită, păcălită sau înșelată. {Ea a zis: “Când regii intră într-o cetate, ei o strică și pe cei mai puternici dintre locuitorii ei îi fac umili. Astfel fac ei [de obicei];}, adică ea le explică că dacă acest rege i-ar înfrânge, ei vor fi cei mai pedepsiți și umiliți dintre toți oamenii din regat. {Eu voi să le trimit lor un dar și voi aștepta să văd cu ce se întorc solii!”} , de vreme ce el este un om foarte puternic ea a încercat să-l mituiască cu daruri, știind în același timp că el nu va accepta altceva în afara Islamului, iar ei nu credeau în această religie a lui Solomon, aleihi sallam. Acesta este motivul pentru care, {Când a venit [solia] la Solomon, a zis el: “Voiți voi să-mi sporiți averea, când ceea ce mi-a dat mie Allah este mai bun decât ceea ce v-a dat vouă?! Așadar bucurați-vă voi de darul vostru!}. Apoi Solomon, aleihi sallam, a spus căpeteniei mesagerului ei, care venise să-i aducă darul: {Întoarce-te [conducãtor al soliei] la ei! Și vom veni noi cu oștiri asupra lor, cărora nu le vor putea sta împotrivă! Și-i vom alunga noi de acolo umiliți și vor fi ei rușinați!”}, adică întoarce-te împreună cu darurile tale deoarece ceea ce Allah mi-a dat este mult mai prețios decât orice dar îmi veți putea oferi voi și vom veni cu oști asupra voastră și vă vom cuceri, alungându-vă de pe pământurile voastre umiliți și rușinați.

Când au auzit ei aceste vești, și-au sprijinit în totalitate regina, însoțind-o în călătoria ei, de a-l întâlni pe Solomon, aleihi sallam. Când el, aleihi sallam, a auzit de venirea reginei, le-a spus lor( djinilor) dintre cei care erau prezenți dacă ar putea să-i aducă tronul ei, înainte ca ea să ajungă: {A zis un dregător(Ifrit) dintre djinni: “Eu ți-l voi aduce mai înainte ca tu să te ridici de pe locul tău, căci eu sunt în stare de aceasta și sunt vrednic de încredere!”}, adică sunt suficient de puternic să-ți aduc tronul și în același timp sunt de încredere că nu mă voi atinge de nici una din pietrele pretioase care se află pe el. Dar, {A zis unul care avea știință de Carte}, Asif Ibn Barkhiya care era vărul pe linie maternă a lui Solomon, aleihi sallam, a spus că era vorba despre un credincios dintre djini, care cunoștea toate Numele Lui Allah Atotputernicul. Se mai spune deasemenea, că era unul dintre învățații din Banu Israel. Mai mult decât atât, se spune că era însuși Solomon, aleihi sallam, dar această opienie e una foarte greu de crezut și pe care As-Suhaili o descrie ca fiind ieșită din context. O altă opinie spune că era vorba despre Gabriel, aleihi sallam. {“Eu ți-l voi aduce înainte ca tu să clipești din ochi!”.}, adică înainte ca tu să trimiți un mesager în cel mai depărtat colț al pământului și el să se întoarcă. Se mai spune deasemenea: înainte ca cea mai departe persoană pe care o poți vedea să ajungă la tine; sau înainte ca ochiul tău să se închidă după ce s-a uitat mult timp într-un punct fix, iar această interpretare este mult mai aproape de realitate. {Și când a văzut [Solomon tronul] stând dinaintea lui,}, adică când a văzut el că i-a fost adus tronul lui Bilqis, din Yemen în Ierusalim, în această perioadă atât de scurtă {, a zis el: “Aceasta este prin grația Domnului meu, ca să mă încerce dacă eu sunt mulțumitor sau sunt nemulțumitor.}, adică acest lucru s-a întâmplat prin Mila Lui Allah care are grijă de toți oamenii și toți oamenii sunt testați pentru a vedea dacă sunt ei mulțumitori sau nu. {Însă acela care este mulțumitor este mulțumitor pentru sine însuși, cât despre acela care este nemulțumitor, Domnul meu Își este Deajuns pentru Sine și El este Înstărit [și] Mărinimos [Ghaniy, Karim].}, adică El nu are nevoie de mulțumirile celui care îi mulțumește și nici necredința celui necredincios nu Îl afectează în vreun fel.

Apoi, Solomon, aleihi sallam, a ordonat ca să i se aducă modificări tronului, pentru a-i testa inteligența și puterea de înțelegere: {Și a [mai] zis el: “Faceți tronul ei de nerecunoscut [pentru ea], pentru ca să vedem dacă ea este călăuzită sau dacă ea este dintre aceia care nu sunt călăuziți!” / Și când a venit ea, i s-a zis: “Așa este tronul tău?” Iar ea a răspuns: “Parcă ar fi el...”}, acest răspuns demonstrând că ea nu a exclus posibilitatea ca tronul său pe care ea tocmai îl lăsase, să fie adus din Yemen până în Ierusalim, cu toate că nu își putea explica cine a putut face asemenea minune.

Allah Atotputernicul, spune referindu-se la Solomon, aleihi sallam, și oamenii săi: {“Și nouă ni se dăduse știința înaintea ei și eram noi deja supuși” / Însă pe ea o abătuse ceea ce ea adora în locul lui Allah și era ea dintr-un neam de necredincioși.}, adică ea adora soarele în locul Lui Allah Atotputernicul, urmând religia tatălui său și cea a strămoșilor săi, fără a avea vreo dovadă în acest sens. Solomon, aleihi sallam, a ordonat înainte de venirea reginei construirea unui Sarh ( o pardoseală din sticlă, sub care se aflau diferite soiuri de pești și creaturi care trăiesc în apă). Când Bilqis a ajuns, i s-a ordonat să intre în Sarh, în timp ce Solomon, aleihi sallam, stătea pe tronul ei: {I s-a zis ei: “Intră în palat!” Și când l-a văzut ea, l-a socotit a fi o mare adâncă și [și-a ridicat poalele], descoperindu-și pulpele. Atunci, [Solomon] a zis: “Este un palat pardosit cu cristal (Sarh)”. A zis ea: “Doamne, eu sunt nedreaptă față de mine însămi! Eu mã supun împreună cu Solomon lui Allah, Stăpânul Lumilor!”}.

Se spune că: Atunci când Solomon, aleihi sallam, a vrut să se căsătorească cu ea a întrebat omenirea despre o metodă de a îndepărta părul de pe picioarele ei, iar ei i-au spus despre raderea acestuia, însă ea s-a temut să facă acest lucru. Apoi, el, aleihi sallam, a întrebat Djinii care au construit o baie( cadă presupunem) pentru el. Așa că, el a fost primul care a intrat într-o baie.

At-Tha`labi împreună cu alții au spus: Când Solomon, aleihi sallam, s-a căsătorit cu ea, el i-a restituit regatul din Yemen, obișnuind să o viziteze acolo trei zile pe lună, apoi întorcându-se în Ierusalim pe un covor zburător. În completare, el a ordonat Djinilor să-i construiască trei palate în Yemen: Ghamdan, Salhin și Bitun. Iar, Allah știe cel mai bine care este adevărul!

Ibn Ishaq a relatat după anumiți învățați și sub autoritatea lui Wahb Ibn Munabih, că Solomon, aleihi sallam, nu s-a căsătorit cu ea, dar că a căsătorit-o cu regele din Ramadan, lăsând-o să conducă din nou în Yemen, și el, aleihi sallam, i-a cerut căpetenie Djinilor din Yemen, să construiască cele trei palate pentru ea. Însă această relatere nu a fost autentificată precum cea de dinainte, iar Allah știe cel mai bine!





Sfârșit



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu