sâmbătă, 31 martie 2012

Moise si Al Khadir continuarea

În numele lui Allah cel Milostiv, Îndurător




Al-Khadir semnificaţia numelui, Descendenţa, Profeţia şi răspunsul la întrebarea: Încă trăieşte?



Adevăratul nume, descendenţa şi statutului lui Al-Khadir sunt subiecte controversate. La toate acestea se adaugă o întrebare foarte importantă: încă trăieşte?

Al-Hafiz Ibn `Asakir a spus: Al-Khadir ar putea fi fiul lui Adam, aleihi sallam.

Ibn Qutaibah a spus: Numele lui era Balya sau Aylya -Ibn Malakan Ibn Faligh Ibn `Abir Ibn Shalikh Ibn Arfakhshdh Ibn Sam Ibn Noah, aleihum salam.

Isma`il Ibn Abu Uwais a spus: El era Al-Mu`amir Ibn Malik Ibn`Abdullah Ibn Nasr Ibn Lazd.

Alţii au spus: El este Khadrun Ibn `Amyaiyl Ibn Al-afiz Ibn AI-`Iys Ibn Ishaq Ibn Profetul Ibrahim, aleihi sallam. Sunt mulţi care sunt de acord cu acest nume şi această descendenţă.

Imam Al-Bukhari a spus: Muhammad Ibn Sa'id Al-Asbahani mi-a spus după Ibn Al-Mubarak după Mu`amir după Hammam sub autoritatea lui Abu Hurairah, radhi Allahu anhum, că Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam a spus: " A fost numit Al-Khadir deoarece stătea pe un teren alb sterp, şi care a devenit verde (datorită plantelor care au crescut după ce el a stat pe el).”

Qabisah a relatat sub autoritatea lui Ath-Thauri după Mansur după Mujahid care spunea: A fost numit Al-Khadir deoarece totul în jurul său înverzea atunci când îşi făcea rugăciunea. Cum am spus mai devreme Moise şi Yusha, aleihum sallam, au refăcut drumul înapoi până la stâncă. Acolo au văzut un bărbat om acoperit cu un veşmânt ( sau acoperit cu propriul veşmânt). Moise, aleihi sallam, l-a salutat. Al-Khadir i-a răspuns: “Cum se salută oamenii, unii pe alţii, în ţara ta? ” Moise a spus: “ Eu sunt Moise.” El a întrebat: “ Moise din Banu Israel?” Moise i-a răspuns afirmativ şi a adăugat: “ Pot să te urmez ca să mă înveţi şi pe mine din ceea ce ai fost învăţat.” Al-Khadir i-a răspuns: ” Adevărat îţi zic! O Moise, nu vei avea răbdare cu mine! Am înţelepciunea pe care Allah m-a învăţat...etc.”

Povestea indică patru aspecte ale Profeţiei sale:

Primul: Allah AtotPuternicul spune: { Şi au gãsit ei un rob dintre robii Noştri, cãruia Noi i-am dãruit îndurare, din partea Noastrã, şi l-am învãţat ştiinţã de la Noi.}. (Surah Al-Kahf, aya 65)

Al doilea: Moise i-a spus lui Al-Khadir: {Moise i-a zis: "Pot eu sã te urmez, astfel încât sã mã înveţi din ceea ce tu ai învãţat, ca bunã cãlãuzire? "I-a rãspuns: "Dar tu nu vei putea sã ai rãbdare cu mine! Cum ai putea tu sã rabzi ceea ce nu cuprinzi tu cu ştiinţa?" I-a rãspuns: "Dacã Allah voieşte, mã vei afla tu rãbdãtor şi nu mã voi împotrivi nici uneia dintre poruncile tale!" Şi i-a zis: "Dacã mã urmezi, nu mã întreba despre nici un lucru, câtã vreme nu-ţi pomenesc nimic despre el!"}


(Surah Al-Kahf, ayat 66-70)

Aşa că, dacă Moise, aleihi sallam, nu ar fi fost Profet, atunci el nu i-ar fi răspuns în acest fel. Moise, aleihi sallam, a căutat compania sa deoarece dorea să înveţe cât mai mult din cunoştinţele cu care Allah l-a înzestrat şi de care Moise, aleihi sallam, nu avea cunoştinţă.

Dacă Al-Khadir nu ar fi fost Profet, atunci ar fi fost supus greşelii. Deci, concluzia e că atunci Moise, aleihi sallam, nu ar fi căutat compania sa, deoarece Moise, aleihi sallam, era Profet şi Mesager.

Dacă Al-Khadir nu ar fi fost Profet, Moise nu s-ar fi deranjat să-l caute timp de optzeci de ani. Când Moise, aleihi sallam, l-a întâlnit pe Al-Khadir, Moise, aleihi sallam, i-a arătat un respect deosebit şi l-a urmat supus în speranţa că va câştiga cât mai multă ştiinţă divină.

Al treilea: Al-Khadir a omorât intenţionat băiatul. Nu ar fi făcut acest lucru dacă Allah Atotputernicul nu i-ar fi ordonat acest lucru. Acest incident luat separat este o dovadă clară că Al-Khadir era Profet şi era infailibil. Al-Khadir l-a omorât pe băiat deoarece a văzut că acesta va ajunge un necredincios când va creşte, iar părinţii săi din prea multă dragoste pt el îl vor urma. Aşa că l-a omorât salvând astfel credinţa părinţilor săi. Acest lucru indică că el era Profet.

Al patrulea: Când Al-Khadir a interpretat şi i-a explicat lui Moise, aleihi sallam, acţiunile sale şi după ce a lămurit tot a adăugat: { ca milã de la Domnul tãu. Şi nu am fãcut-o dupã socotinţa mea!}, adică nu am făcut tot ceea ce am făcut după capul meu, ci a fost un ordin divin. Toate acestea indică Profeţia şi infaibilitatea sa.



Încă trăieşte Al-Khadir?




Majoritatea învăţaţilor spun: "Al-Khadir trăieşte deoarece a fost cel care l-a îngropat pe Adam, aleihi sallam, după Potop, iar Adam s-a rugat ca cel care îl va îngropa să aibe o viaţă lungă.”

Unii oameni spun: „ el încă trăieşte deoarece a băut din izvorul vieţii.”

Sunt foarte multe poveşti despre Al-Khadir. Dar, toate relatările şi hadih-urile sunt slabe iar cei care le-au relatat nu sunt de încredere.

'Abdur Razzaq a spus: Mu' amir mi-a spus că Abu Sa'id AI-Khudri a spus: " Într-o zi Mesagerul Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a spus o poveste lungă despre Ad-Dajjal şi printre lucrurile pe care ni le-a spus a fost şi: 'Ad-Dajjal va veni, şi i se ve interzice să treacă prin trecătoarea( dintre 2 munţi) din Medina. Atunci el îşi va face tabăra undeva în apropierea Medinei şi le va apărea celor de aici precum cel mai bun dintre oameni. Şi i se va spune: “ Mărturisesc că tu eşti Ad-Dajjal cel despre care Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a povestit.” 'Ad Dajjal va spune (mulţimii): 'Fi-ţi atenţi, dacă eu îl voi omorî pe acest bărbat şi apoi îl voi învia, vă veţi mai îndoi de cine sunt eu?' Ei vor răspunde: 'NU. Apoi Ad Dajjal îl va omorî pe bărbat şi apoi îl va învia. Bărbatul va spune: 'Pe Allah, acum te recunosc mai bine ca niciodată! 'Ad-Dajjal va încerca din nou să-l omoare dar nu va putea.", Mu'amir a spus: Mi s-a spus că bărbatul care va sta înaintea lui Dajjal este Al-Khadir, iar în acea zi gâtul lui va fi acoperit cu alamă.

Sheik Abu Al-Faraj Ibn Al-Jawzi a respins toate aceste hadith-uri şi a demonstrat că ele sunt inventate, iar lanţul de naratori e slab.

Într-adevăr, Ibn Al-Jawzi era foarte puternic şi verifica totul cu foarte mare atenţie înainte de a spune dacă e autentic sau nu.

Cât pt cei care pretind că Al-Khadir este mort precum Imam Al-Bukhari, Abu Al-Husain Ibn Al-Munadi şi sheik Abu Al-Faraj Ibn Al-Jawzi, folosesc ca probă următorul verset din Coran: Allah Atotputernicul spune: { Şi Noi nu am dat veşnicia nici unui om înainte de tine. Dacã tu mori, ar putea fi ei nemuritori?} ( Surat Al-’Anbiya’, aya 34) Deci dacă Al-Khadir era om, atunci va fi supus acestei reguli: este om, trebuie să moară. Allah Atotputernicul spune: { Şi când Allah a încheiat un legãmânt cu profeţii, [le-a zis El]: “Vã dau vouã o Carte şi Înţelepciune (Hikmah) . Apoi, dacã va veni la voi un trimis (Muhammad) pentru a întãri ceea ce aveţi, voi trebuie sã credeţi în el şi sã-l sprijiniţi!”. Le-a zis El: “Consimţiţi voi şi acceptaţi aceastã învoialã cu Mine?” “Consimţim!” au rãspuns ei. Atunci a zis Allah: “Aşadar fiţi martori, iar Eu Mã aflu împreunã cu voi printre cei ce fac mãrturie!” } (Surat Al 'Imran, aya 81)

Ibn 'Abbas, radi Allahu anhu a spus: Allah a făcut această întrunire cu toţi Profeţii pt ca aceştia să creadă în Muhammad şi să-l susţină dacă cumva apare în timpul vieţii lor. În completare, ei trebuie să vorbească cu susţinătorii lor despre Muhammad, iar aceştia la rândul lor să-l susţină.

Aşa că, fie că Al-Khadir era Profet, fie că era Wali ( protector sau gardian), el ar fi trebuit să ia parte la această întrunire şi dacă ar fi trăit până în timpul vieţii Profetului Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, atunci ar fi trebuit să-l urmeze, să se prezinte în faţa lui şi să-şi declare credinţa şi încrederea absolută în Profet, sala Allahu aleihi wa salam.

Imam Ahmed a relatat: Shuraih Ibn An-Nu'man mi-a spus că a auzit de la Hashim care a auzit de la Mujalid care a auzit de la AshShi'bi care a auzit de la Jabir Ibn 'Abdullah care l-a auzit pe Profet, salla Allahu aleihi wa sallam spunând: "În Mâna Celui care se află sufletul meu! Dacă Moise ar fi trăit atunci m-ar fi urmat negreşit."

Acesta este un punct de vedere susţinut şi de versetele Coranice mai sus menţionate şi care spune clar că dacă în timpul Profetului Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, vreun alt Profet ar fi trăit acesta ar fi avut ordinul să se întâlnească negreşit cu Profetul Muhammad, salla Allahu aleihi wa salam şi să practice Shariah acestuia.

În Noaptea Călătoriei, el, salla Allahu aleihi wa sallam, a fost ridicat la cel mai mare rang dintre toţi Profeţii. Când a coborât la Ierusalim şi a strigat la rugăciune, lui i s-a poruncit să conducă rugăciunea (pt cine nu ştie este vorba de rugăciunea la care au participat toţi Profeţii). Acest lucru arată că el este cel mai mare Imam şi ultimul Profet, care este cel mai onorat şi respectat.

În concluzie, dacă Al-Khadir ar fi fost în viaţă, atunci şi-ar fi unit forţele cu Profetul Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, şi i-ar fi urmat religia până în cele mai mici detalii. Nu există nici o dovadă că Al-Khadir s-ar fi întâlnit cu Profetul Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, s-au ar fi luat parte la vreo bătălie împotriva politeiştilor.

În ziua bătăliei de la Badr, Mesagerul lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, a triumfat asupra necredincioşilor, chiar dacă aceştia erau în număr de o mie, în timp ce Companionii Profetului erau în număr de trei sute nouăsprezece. Profetul Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, s-a întors cu faţa spre Qiblah, şi-a ridicat mâinile şi a început să se roage: “ O Allah! Împlineşte promisiunea pe care Mi-ai făcut-o. O Allah! Adu ceea ce mi-ai promis. O Allah! Dacă această mică oaste de musulmani este distrusă, nu va mai fi nimeni pe acest pământ care să Te adore.” El, salla Allahu aleihi wa salam, a continuat să se roage Domnului Său, cu mâinile ridicate, cu faţa spre Qiblah, până ce mantia sa i-a alunecat de pe umeri. Aşa că, Abu Bakr, radhi Allahu anhu, a venit la el şi i-a pus mantia înapoi pe umăr. Apoi l-a îmbrăţişat spunându-i: “ O Profet al Lui Allah! Această rugăciune către Domnul Tău va fi de ajuns, iar El îşi va ţine promisiunea. Aşadar, Allah Subhanahu wa Ta’ala, a revelat în Coran: { [Aduceţi-vã aminte] când voi cereaţi ajutor Domnului vostru şi El v-a rãspuns numaidecât: "Eu voi sã vã vin în ajutor cu o mie de îngeri, rânduiţi unul dupã altul"! }. (Surat Al-’Anfal, aya 9) Şi aşa le-a trimis Allah îngerii în ajutor." (Sahih Muslim)

Totuşi, această mică oaste de musulmani, formată atunci din conducători din fiecare trib împreună cu Îngerii, printre care era şi Jibril (Gabriel), aleihi sallam, i-au învins pe politeişti. Aşa că, dacă Al-Khadir, ar fi fost în viaţă, s-ar fi alăturat lor.

Al-Qadi Abu Ya`la Muhammad Ibn Al-Husain Al-Fara' Al-Hanbali a relatat: Unii oameni i-au întrebat pe Companioni, radhi Allahu anhum, dacă Al-Khadir a murit? Răspunsul lor a fost: "Da."

Unii pretind că Al-Khadir a fost prezent în timpul bătăliei de la Badr, dar nimeni nu l-a văzut deoarece era invizibil. Cu siguranţă, cei care pretind acest lucru se bazează doar pe fabulţii. Dacă într-adevăr ar fi fost în viaţă, pe vremea Profetului Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, atunci în mod sigur s-ar fi întâlnit şi ar fi luptat împreună împotriva politeiştilor din neamul Quraish.

Pentru a înţelege mai bine fiţi atenţi la următorul Hadith: Sa'd, radhi Allahu anhu, a relatat: “În timpul bătăliei de la Uhud am văzut doi oameni îmbrăcaţi în alb care stăteau în dreapta şi stânga Mesagerului Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, şi pe care nu i-am mai vazut nici înainte nici după acest eveniment. Ei erau Jibril şi Mikail, aleihum sallam.” (Sahih Muslim)

În completarea acestui Hadith, Abdullah Ibn Umar, radhi Allahu anhu, a relatat: “ O dată Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a condus în rugăciunea de Isha, şi după Taslim a spus: “ Vă daţi seama de importanţa acestei nopţi? Nimeni din cei care sunt pe acest pământ acum nu vor mai trăi după ce vor trece o sută de ani începând cu această seară.”(Sahih Al-Bukhari)

Deci, Abdullah Ibn Umar, radhi Allahu anhum, a relatat: “Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a condus în rugăciunea de Isha, şi după Taslim s-a ridicat şi a spus: “ Vă daţi seama de importanţa acestei nopţi? După trecerea a o sută de ani, începând cu această noapte, nimeni nu va mai supravieţui pe acest pământ ( dintre Companionii mei). Ibn Umar a spus: Oamenii nu au înţeles aceste cuvinte ale Mesagerului Lui Allah. Ceea ce el, salla Allahu aleihi wa sallam, a vrut să spună, este că dintre cei care trăiau în acea noapte pe pământ ( dintre Companioni), după o sută de ani nu va mai trăi nici unul, asta însemnând sfârşitul acestei generaţii.” (Sahih Muslim)

Jabir Ibn `Abdullah, radhi Allahu anhu, a relatat: “ L-am auzit pe Mesagerul Lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, spunând cu o lună înainte să moară: “ Mă întrebaţi despre Ultima Oră, a cărui moment nu Îl ştie decât Allah. Totuşi vă spun, că nimeni dintre cei care trăiesc acum pe acest pământ ( dintre Companionii mei), nu vor fi în viaţă la sfârşitul a o sută de ani.””

Acest Hadith a mai fost relatat şi de Ibn Juraij cu acelaşi lanţ de naratori, doar că nu sunt menţionate următoarele cuvinte: "cu o lună înainte de moartea sa." (Sahih Muslim)

Deci, chiar dacă am presupune că Al-Khadir ar fi fost în viaţă pe vremea Profetului Muhammad, salla Allahu aleihi wa sallam, conform Hadith-urilor mai sus menţionate, acum el ar fi mort. Allah ştie mai bine!



Sfârşitul poveştii

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu