joi, 20 mai 2010

Asalamu 3alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu

Abu Malik Al-Harisi ibn Aasim Al-Asari (Allah sa fie multumit de el ! ) a relatat ca Profetul (Pacea si binecuvintarea lui Allah fie asupra sa ! ) a spus : "Curatenia este jumatatea credintei , expresia Alhamdullillah umple balanta , Subhanallah wa Allhamdulillah umple spatiul dintre cer si pamint , rugaciunea este stralucire , milostenia este dovada , rabdarea este lumina , iar Coranul este un argument in favoarea sau impotriva ta . Oricine isi incepe astfel ziua este un vinzator al propriului suflet , fie eliberindu-l , fie ducindu-lla ruina . "
Fiul lui 'Umar (Allah sa fie multumit de el ! ) a relatat ca Profetul (Pacea si binecuvintarea lui Allah fie asupra sa ! ) a spus : "Musulmanul este fratele musulmanului ; nu il nedreptateste si nu il vinde . Iar celui care va implini necesitatile fratelui sau Allah ii va implini necesitatile. Iar pe cel care il scapa pe un musulman de o nenorocire Allah il va scapa pe el de una dintre nenorocirile Zilei de Apoi .Iar cine acopera lipsurile unui musulman , Allah ii va acoperi si lui lipsurile. "

Relatat de Muslim si Bukhari


Abu Bakrah Nufay'ibn Al-Haris(Allah sa fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus: "Vreti sa aflati care este cel mai mare pacat? A spus acest lucru de 3 ori.Am raspuns:" Desigur,o, Trimis al lui Allah." El(saws) a spus:"Atribuirea de parteneri lui Allah si nerespectarea parintilor."Era intins,apoi s-a ridicat in sezut si a spus:"Minciuna si marturia mincinoasa...." si a repetat asta pana ce ne-am spus:"Ce bine ar fi daca s-ar opri..."
Relatat de Bukhari si Muslim

Burayda(Allah sa fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"Judecatorii sunt 3: 2 dintre ei in Iad si unul in Rai.Cel din Rai este acela care a stiut adevarul si a hotarat drept,iar cel care a stiut adevarul, dar l-a incalcat este in Iad; la fel si cel care a judecat,ignorant fiind, este tot in Iad."
Relatat de Abu Daud


Anas (Allah sa fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"Dintre semnele Ceasului : lipsa stiintei, raspandirea ignorantei, a preacurviei,consumul bauturilor alcoolice,scaderea nr barbatilor si cresterea celui al femeilor pana se va ajunge sa revina unui singur barbat 50 de femei."
Relatat de Bukhari si Muslim


Abu Hurairah(allah sa fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"Musulmanii saraci vor intra in Rai cu 500 de ani inaintea celor bogati."Relatat de Tirmidhi

Abu Hurairah(Allah sa fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"Cel care se sinucide cu un fier nemuritor in Iad va fi cu fierul in mana,infigandu-l in stomac।Cel care se sinucide mancand otrava,pururea va consuma otrava in Iad,iar cel care se sinucide aruncandu-se de pe un deal, se va arunca in focul Iadului vesnic."
Relatat de Muslim

Abu Hurairah(Allah sa fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"2 categorii de oameni ai Iadului nu am vazut(pe vremea aceea).Unii cu bice precum coada vacilor,in maini,care lovesc oamenii, si femeile acoperite,dar goale(acoperite cu haine stramte sau transparente de parca nu ar fi acoperite),fara rusine,inotand in pacate;capul lor este asemenea cocoaselor inclinate de camila;nu vor intra in Rai si nici nu vor mirosi parfumul lui,cu toate ca mireasma lui se simte de la o distanta atat de mare(a mentionat distanta)."
Relatat de Muslim

Abu Hurairah(Allah sa fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"Uitati-va la cei care sunt mai prejos(se refera la starea materiala) de voi si nu va uitati la cei care sunt mai presus de voi; astfel va fi mai usor pt voi sa nu uitati binecuvantarile lui Allah asupra voastra।"
Relatat de Bukhari si Muslim

Anas(Allah fie multumit de el!) a relatat ca Profetul (saws) a spus:"O,Allah, caut adapost la Tine de suparare si mahnire, de neputinta si trandavie,de lacomie si lasitate, de povara datoriei si de oprimarea barbatilor।"
Relatat de Bukhari si Muslim

Abu Abbas ibn Saad As-Saadi(Allah fie multumit de el!) a spus:"A venit un om la Profet(saws) si a spus""o, Trimis al lui Allah, indruma-ma catre o fapta prin care sa castig iubirea lui Allah si iubirea oamenilor!" El i-a raspuns:"Fii cumpatat pe aceasta lume si Allah te va iubi! INdeparteaza-te de ceea ce poseda oamenii si ei te vor iubi!>""
Relatat de ibn Majah

Abu Hurairah si abu Sayid(Allah sa fie multumit de ei!) au relatat ca Profetul(swas) a spus:"Allah sterge din greselile unui musulman pt orice greutate,nenorocire,suparare,mahnire,grija,pana si pt un spin care il inteapa।"
Relatat de Bukhari si Muslim

Abu Hurairah(allah sa fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"Daca Allah vrea binele robului Sau,ii grabeste pedeapsa in aceasta lume, iar daca vrea raul robului Sau,il lasa sa pacatuiasca pt a il pedepsi in Ziua de Apoi।"A spus Profetul(saws):"Incercarea grea aduce rasplata mare,iar atunci cand Allah iubeste un popor,il incearca।Cel care multumeste multumit va fi,iar cel care se supara va avea parte de suparare."
Relatate de Tirmidhi

Abu Hurairah(Allah fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"Daca Allah vrea binele cuiva, coboara asupra lui necazuri।"
Relatat de Bukhari

Anas (allah fie multumit de el!) a relatat ca Profetul(saws) a spus:"3 lucruri il urmaresc pe decedat:familia,averea si faptele sale; 2 se intorc si numai unul ramane।Familia si averea se intorc si cu el raman faptele sale।"
Relatat de Bukhari si Muslim

Abu Sa'id Khudri (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relateazã cã unii
oameni dintre Ansari au cersit de la Trimisul lui Allah (pacea si
binecuvântarea lui Allah fie asupra lui!) si el le-a dat; apoi ei au cersit iarãsi de la el, iar el le-a dat tot ce a avut si nu a mai rãmas cu nimic. Atunci
Profetul a zis: Nu voi ascunde de voi nimic dintre lucrurile bune pe care
le am: Oricine va fi cumpãtat la toate, Allah îl va face sã rãmânã cumpãtat
si cine este independent, Allah îi va da independentã în continuare; iar cel
ce va avea rãbdare, Allah îl va coplesi cu rãbdare, chiar mai mult, si nici
un dar nu este mai bun si mai cuprinzãtor decât rãbdarea.


Al-Bara' ibn 'Azib (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul
lui Allah mã îndemna sã recit totdeauna când merg la culcare: O,
Allah, m-am predat tie, cãtre Tine mi-am întors fata. si m-am încredintat
tie, din dorintã si fricã fatã de Tine (cu sperantã pentru rãsplata Ta si fricã
de pedeapsa Ta). Nimeni nu se poate ascunde de Tine, decât dacã de la
Tine îi vine puterea. Cred în Cartea pe care ai revelat-o si în Profetul pe
care l-ai trimis. Trimisul lui Allah a spus cã dacã cineva repeta aceste
cuvinte si se întâmpla sã moarã în acea noapte, el murea în adevãrata
religie. În cazul în care trãieste pânã dimineata, el va avea parte de bine.


Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat: Trimisul lui
Allah a zis: Allah Preaînaltul a spus: Voi deschide rãzboi împotriva celui
ce se aratã ostil faþã de un slujitor credincios al Meu. si cele mai plãcute
lucruri cu care slujitorul Meu se apropie de Mine, sunt cele pe care le-am
cerut de la el; slujitorul Meu va ajunge si mai aproape de Mine, dacã face
Nawafil (se roagã sau face alte fapte bune, pe lângã cele ce sunt
obligatorii) pânã ce Eu îl voi iubi, si atunci Eu voi fi pentru el urechile cu
care aude, ochii cu care vede, mâna cu care apucã si piciorul cu care
umblã; si dacã Îmi cere ceva, Eu îi voi da; si dacã la Mine cautã adãpost,
Eu îl voi apãra

(Bukhari)

Anas (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Profetul a zis: Allah
spune: Dacã un slujitor al Meu vine cãtre Mine un pas, Eu mã duc cãtre
el un metru si, dacã vine cãtre Mine un metru, Eu merg cãtre el distanþa
pe care el o cuprinde cu ambele brate întinse. Dacã el vine cãtre Mine
umblând, Eu mã întorc cãtre el alergând

(Bukhari)

Ibn 'Abbas (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui
Allah a spus: Sunt douã binecuvântãri pe care oamenii le pot prinde:
sãnãtatea si timpul liber pentru a face bine।

(Bukhari)

Umm al mo'minin A'isa (Allah sã o aibã în mila Sa!) a relatat
cã Profetul stãtea în picioare (în rugãciune) pânã ce i se umflau picioarele.
I s-a pus întrebarea: De ce faci aceasta, doar ai primit iertarea pentru toate
pãcatele tale? El a zis: Sã nu fiu atunci un slujitor multumitor lui Allah?

(Convenit)


Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul
lui Allah a spus: Un credincios puternic este mai bun si mai plãcut lui
Allah decât unul slab. Dintre toate lucrurile bune, sã le doriti pe cele folositoare
vouã. Implorati-L continuu pe Allah sã vã dea ajutor si nu vã înfrânati.
Dacã sunteti loviti în vreun fel, sã nu spuneti: Dacã as fi fãcut asa
sau asa, as fi avut cutare sau cutare rezultat, ci spuneti numai: Allah a
hotãrât si a fãcut cum a voit El.


Hudhaifa (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat: Într-o noapte
mã rugam împreunã cu Profetul(saws) si el a început sã recite al-Baqara. Am crezut
cã la sfârsitul celor o sutã de versete se va închina, dar el a continuat
sã recite; atunci eu am crezut cã, poate, voia sã recite întreaga (Sura) într-o
rak'at, dar el a continuat si atunci m-am gândit cã poate se va închina
când sfârseste (aceastã Sura). Apoi el a început sã recite an-Nissa'; dupã
care a început sã recite pe îndelete Al-Imran. si când a recitat versetele
ce se refereau la Gloria lui Allah, el a adus laude (spunând Subhan Allah
- Glorie Domnului meu, Cel Minunat), iar când a recitat versetele care arãtau
cum trebuie sã cerem (de la Domnul), el (Profetul) a cerut atunci (de la
Allah); tot asa, când a recitat versetele în care se cautã apãrare de la
Domnul, el a cerut sã fie apãrat (de cãtre Allah), dupã care s-a închinat si
a zis: Glorie, Domnului meu Cel Puternic; el s-a închinat cam tot atâta
timp cât a stat în picioare, în rugãciune (apoi întorcându-se la poziþia dinainte,
dupã ruku') a zis: Allah l-a ascultat pe cel ce a adus laudã Lui, dupã
care si-a petrecut în picioare cam tot atâta timp cât s-a închinat. Mai apoi,s-a prosternat din nou si a zis: Glorie Domnului Meu Cel Preaînalt si
închinãciunea lui a durat cam tot atâta timp cât si-a petrecut în rugãciune.

(Muslim)

Ibn Mas'ud (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Profetul(saws) a
zis: Raiul este mai aproape de oricare dintre voi decât snurul de la încãltãrile
voastre, si tot la fel este Iadul.

(Bukhari)

Rabi'a ibn Ka'b Aslami (un slujitor al Trimisului lui Allah,
precum si unul din Tovarãsii lui Suffa) a relatat: Îmi petreceam noaptea în
compania Trimisului lui Allah si îi turnam apã pentru ablutiunile lui. Într-o
zi mi-a zis: Ai vrea sã-mi ceri ceva? Eu am spus: Cer sã fiu în compania ta
în Paradis. El a întrebat: Mai este si altceva? Eu am rãspuns cã asta era
tot. El a zis: Atunci ajutã-mã pe mine si pe tine, înmultindu-ti prosternãrile

(Muslim)

Thauban (Allah sã-l aibã în mila Sa!) relata cã l-a auzit pe Trimisul
lui Allah(saws), spunând: Înmultiti prosternãrile. Fiecare prosternare
dinaintea lui Allah, vã va înãlta în stare cu un grad si va sterge unul dintre
pãcatele voastre.

(Muslim)

Abu Dharr (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Profetul(saws)
spunea cã Allah Preaînaltul si Gloriosul a zis: Slujitori ai Mei, am fãcut
oprimarea nelegiuitã pentru Mine, asadar, nu vã oprimati unul pe altul.
Slujitori ai Mei, toti dintre voi sunteti supusi greselii, în afarã de cel cãruia
Eu îi sunt Cãlãuzã pe calea dreaptã deci, veniti la Mine pentru cãlãuzire
adevãratã si Eu vã voi arãta calea dreaptã. O, slujitori ai Mei, toti sunteti
flãmânzi (nevoiasi), în afarã de cel pe care Eu îl hrãnesc, deci, de la Mine cereti hranã si eu vã voi hrãni. O, slujitori ai Mei, toti sunteti goi (aveti
nevoie de vesminte) în afarã de cel cãruia Eu îi dãruiesc haine, deci, de la
Mine cereti haine si Eu vã voi învesmânta. O, slujitori ai Mei, voi pãcãtuiti
ziua si noaptea, dar iatã-Mã, gata sã vã iert pãcatele; cereti iertare de la
Mine si Eu vã voi dãrui iertarea. O, slujitori ai Mei, nici dacã primul sau
ultimul dintre voi, nici chiar dacã întreaga spitã omeneascã si chiar cea a
jinnilor ar avea credintã în Allah ca o singurã inimã, nimic nu se va
adãuga la Puterea Mea. O, slujitori ai Mei, si dacã primul si ultimul dintre
voi, sau întreaga spitã omeneascã si cea a jinnilor, la unison, ar deveni cea
mai ticãloasã inimã (bãtând toti) ca inima unui singur om, Puterea Mea nu
va suferi nici o pierdere. O, slujitori ai Mei, si chiar dacã primul si ultimul
dintre voi, ori întreaga spitã omeneascã si cea a jinnilor s-ar aduna pe o
câmpie si voi ati cere de la Mine, iar Eu as dãrui fiecãruia ceea ce cere,
n-as suferi vreo pierdere de nici un fel (ba chiar mai putin) decât pierde
oceanul, dacã s-ar scoate un ac din el. Slujitori ai Mei, pentru toate aceste
fapte ale voastre, pe care Eu le tin minte, veti primi rãsplatã de la Mine;
iar cel ce gãseste bine, sã ridice laude, iar cel ce întâmpinã altceva, sã se
condamne doar pe el însusi.

(Muslim)



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu