joi, 20 mai 2010

Povesti cu talc

Bismillahi AlRAhman AlRAhiim



Omul pios si vanzatorul




O data traia un om pios care isi dedica cea mai mare parte a timpului actelor de adorare(rugaciune,post,cantand cantece in care Il Preamarea pe Allah).Aproape toate orele in care era treaz si le petrecea in meditatie si adorare.Era foarte fericit cu progresul sau spiritual.Nici un gand de slabiciune nu i-a trecut vreodata prin minte si nici o tentatie nu i-a ptatruns vreodata in suflet.
Intr-o noapte,avu un vis care il deranja.Vazu ca un vanzator din oras era cu mult superior lui d.p.d.v. spirirual si ca trebuia sa mearga sa vada si sa invete de la acesta despre viata spirituala adevarata.
Dimineata omul pios,merse sa-l caute pe vanzator in oras.L-a gasit ocupat cu clientii sai,vanzand lucruri bune si incasand banii,razand si glumind.Omul statu intr-un colt al magazinului si il privi pe vanzator cu atentie. Nici un semn al vietii spirituale,isi zise el.Visul sau nu putea fi adevarat.Apoi il vazu pe vanzator disparand sa-si faca rugaciunea.Apoi se intoarse,si isi vazu linistit de treburile lui. Vanzatorul il vazu pe omul pios stand intr-un colt si il intreba:"Ati dori ceva,domnule?"

"Oh! Nu! Nu!" spuse omul pios. "Nu doresc sa cumpar nimic, dar vreau sa va intreb ceva." Apoi ii povesti visul sau.
"Ei bine explicatia este simpla," spuse vanzatorul, "dar va trebui sa faci mai intai ceva pt mine."

"Voi face orice imi ceri," raspunse omul pios.

"De acord! Ia aceasta farfurie; in ea este mercur. Mergi pana la capatul strazii si vin-o inapoi repede in mai putin de un sfert de ora.Daca mercurul se va varsa din farfurie,nu iti voi spune nimic.Acum pleaca. "

Omul pios lua farfuria si o lua la fuga. Mercurul era gata sa cada din farfurie. Il prinse la timp,si incetini.Apoi isi aminti ca trebuia sa se intoarca in mai putin de jumatate de ora,si isi grabi pasul.In ultimul minut se intoarse transpirat si gafaind. "Uite mercurul , e in siguranta tot" ii spuse vanzatorului . "Acum spune-mi care este adevarata interpretare a visului meu."

Vabzatorul se uita la om si il intreba: "Ei bine,prietene,de cate ori ti-ai amintit de Allah in timp ce mergeai de la acest capat al strazii la celalalt?"

"sa-mi aduc aminte de Allah!" exclama omul pios. "Nu mi-am amintit deloc de EL. Eram prea preocupat sa nu vars mercurul din farfurie."

"Dar eu imi aduc aminte de EL permanent," spuse vanzatorul. "Cand imi conduc afacerea, si eu tin o farfurie cu mercur in maini.Sunt drept,cinstit,si ma port blnad cu clientii mei.Dar niciodata nu uit de Domnul meu,in relatia mea cu ceilalti oameni ."

Allah Preaînaltul spune:

Si orice bine pe care îl faceti Allah îl cunoaste. (2 : 215)


Si binele pe care îl faceti Allah îl stie. (2 : 197)


Cel care a fãcut un bine cât un grãunte de colb îl va vedea.
Acela care împlineste binele o face pentru sufletul sãu. (45 : 15)



Abu Dharr (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Trimisul lui
Allah a spus: Când vã treziti dimineata, se cuvine sã faceti milostenie din
toate mãdularele voastre. Milostenia o faceti prin fiecare mãrturisire a gloriei lui Allah, a mãretiei Sale, pentru fiecare rostire de laudã cãtre El,
prin fiecare declaratie cã El este singurul Dumnezeu, prin alipirea la ceea
ce este cinstit si respingerea a ceea ce este neplãcut. Douã rak'at (prosternãri)
de rugãciuni peste datorie, de dimineatã valoreazã cât toate celelalte
fapte (ca rãsplatã).
(Muslim)


Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Profetul
a zis: Am vãzut un om care avea sã meargã în Rai, fiindcã doborâse un
copac ce atârna peste un drum si stãtea în calea oamenilor.
(Muslim)
O altã versiune este: Un om ce a dat peste o ramurã a unui copac
ce atârna peste un drum si a hotãrât sã o îndepãrteze din calea musulmanilor,
ca sã nu-i mai stânjeneascã, a fost adus în Paradis.
Potrivit versiunii lui Bukhari si Muslim: Un om ce mergea de-a lungul
unui drum a vãzut o creangã plinã de spini si a îndepãrtat-o din cale. Allah
a apreciat fapta lui si l-a iertat.


Abu Huraira (Allah sã-l aibã în mila Sa!) a relatat cã Profetul
a zis: Religia este usoarã si nimeni nu trebuie sã facã din religie o greutate,
decât dacã aceasta îl va coplesi. Deci fiti statornici si tineti-vã aproape,
dati vesti bune si cereti ajutor dimineata si seara, precum si în mijlocul unei
nopti întunecoase.
(Bukhari)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu