joi, 20 mai 2010

Povesti cu talc

Bismillahi AlRAhmani AlRahiim


PARTILE CORPULUI


Mama obisnuia sa ma intrebe:”Care este cea mai importanta parte a corpului?”
Dea lungul timpului am incercat sa ghicesc raspunsul corect.Cand eram mic,credeam ca sunetul este foarte important pt oameni,de aceea am spus”Urechile,mami.”
Mama mi-a raspuns”Nu dragul meu.Sunt multi oameni in lumea ar continua sa cauti si te voi intreba din nou curand.”
Peste cativa ani mama ma intreba din nou.De cand am facut prima incercare,m-am tot gandit care ar fi raspunsul corect.De aceea i-am spus”Mami,semnele sunt foarte importante pt toata lumea,deci trebuie sa fie ochii.”
Mama ma privi si imi spuse”Inveti foarte repede, dar acesta nu este raspunsul corect deoarece sunt multi oameni care sunt orbi.”
Dezorientat,am continuat calatoria mea spre cunoastere.Anii au trecut,iar mama m-a mai intrebat de cateva ori raspunsul ei insa fu mereu acelasi”Nu,dar devii din ce in ce mai destept dragul meu.”
Apoi,in ultimul an, bunicul muri.Toata lumea era indurerata.Toti plangeau.Chiar si tatal meu.Imi aduc aminte deoarece era a doua oara cand il vedeam pe tata plangand.Mama ma privi cand veni momentul sa ne luam ramas bun de la bunicu si ma intreba:”Inca nu stii care este cea mai importanta parte a corpului, dragul meu?”
Am ramas socat cand m-a intrebat date fiind circumstantele.Intotdeauna am crezut ca acesta este un joc intre mine si ea.Mama imi vazu confuzia si imi spuse”Aceasta intrebare este foarte importanta.Iti arata cum sa-ti traiesti viata.Pentru fiecare parte a corpului pe care mi-ai spus-o in trecut,ti-am spus ca e gresita si ti-am dat si cate un exemplu .Dar azi este momentul sa inveti aceasta lectie foarte importanta. "
Mama ma privi asa cum doar o mama o poate face.Am vazut ca avea ochii in lacrimi cand imi spuse:”Dragul meu,cea mai importanta parte a corpului sunt umerii.”
Am intrebat:”De ce?Pentru ca sustin capul?”
Mama imi raspunse”NU, pentru ca pot sustine capul unui prieten sau al cuiva drag tie cand acesta plange.Toti avem nevoie de un umar pe care sa plangem la un moment dat in viata.,dragul meu.Insha’Allah sa ai suficienta dragoste si prieteni pentru care sa ai intotdeauna un umar pe care sa planga sau pe care sa plangi.” Atunci am aflat ca cea mai importanta parte a corpului nu este una egoista.Este induiosator sa iti pese de durerea altora.Oamenii probabil vor uita ceea ce ai spus …..sau ceea ce ai facut……dar oamenii nu vor uita NICIODATA felul cum i-ai facut sa se simta.

Adevarata sau nu acesta poveste m-a facut sa ma opresc si sa ma gandesc.Fii binecuvantat.Fii o binecuvantare.Pregateste-ti umarul…..

Profetul Issa(Isus) (aleihi salam) a fost o binecuvantare pt oamenii la care a fost:”Si EL m-a binecuvantat,oriunde as fi,si mi-a poruncit Rugaciunea[As-Salat] si Dania [Az-Zakat],cat voi trai” (19:31)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu