joi, 20 mai 2010

Povesti cu talc

Bismillahi AlRahmani AlRahiim



AI GRIJA CE PLANTEZI




Un imparat din oriental indepartat imbatrani si se hotari ca veni momentul sa-si alega un successor.In loc sa faca aceasta alegere din cei apropiati lui sau dintre fii sai el lua o alta hotarare. Aduna toti tinerii din regat si le spuse “E timpul pt mine sa ma retrag si sa-mi aleg succesorul si am decis sa fie unul din voi."
Tinerii au fost socati la auzul vestii,dar imparatul continua:”Am sa va dau o samanta fiecaruia dintre voiO samanta foarte speciala.Vreau sa o plantati,sa o udati sis a veniti dupa un an cu ceea ce a crescut din aceasta samanta.Atunci voi decide in fctie de plantele pe care mi le veti adduce si imi voi allege succesorul.” Un baiat pe care il chema Ling era si el de fata in acea zi si primi si el asemenea celorlati o samanta.Pleca acasa foarte entuziasmat si povesti mamei sale cele intamplate.Aceasta il ajuta sa planteze samanta sis a o ude zilnic.In fiecare zi o uda si se uita sa vada daca a crescut ceva din ea.Dupa 3 saptamani,unii tineri incepura sa vorbeasca despre ceea ce au semanat ,despre plantele care au inceput sa creasca..
Ling continua sa verifice ,dar nu crestea nimic.De atunci trecura 3 saptamani,4 saptamani,5 saptamani si nimic.De acum ceilalti tineri vorbeu despre plantele lor,dar Ling????
Ei bine Ling nu a vea despre ce vorbi.De ce ? va intrebati .Ei bine raspunsul este : Pt ca Ling nu avea o planta si simtea ca undeva a gresit.
Trecura 6 luni si nimic nu crestea absolute nimic.Ling se gandea acum”Oare i-am pus prea multa apa si am omorat-o?” .
Toti ceilalti aveau acum copaci si plante inalte,dar el ,ei bine el nu avea nimic.Ling nu spuse nimic prietenilor sai.Tot astepta sa-I creasca planta.Anul trecu si in sfarsit toti tinerii din regat trebuiau sa se prezinte cu recolta in fata regelui.. Ling spuse mamei sale ca el nu merge la rege cu mana goala.Dar mama ii spuse ca nu e cinstit trebui sa mearga sa spun ace s-a intamplat. Ling simti un gol in stomac dar stiu ca asa era corect.. Lua cosul gol si pleca la palat.Cand ajunse,fu uimit de varietatea de fructe si legume care le aveau ceilalti tineri in cos.Erau foarte frumoase si de diferite dimensiuni. Ling puse cosul gol jos iar ceilalti rasera de el.Doar putini il compatimira si ii spusera “Hei buna incercare.”
Cand imparatul veni,cerceta atent camera.Ling incerca sa se ascunda undeva in spate ca sa nu fie vazut.”Ce plante frumoase,copaci si flori ati crescut” zise imparatul. "Astazi,imi voi allege succesorul.”Dintr-o data, imparatul se opri si se uita la Ling si la cosul sau gol.Ordona garzilor sa-l aduca in fata. Ling era ingrozit. "Imparatul stie ca am dat gres.Probabil vrea sa ma ucida!"
Cand Ling ajunse in fata ,imparatul il intreba cum il cheama.”Numele meu e Ling” raspunse.Toti tinerii incepura sa rada sis a faca glume pe seama lui.Imparatul le ceru sa taca.Se uita la Ling si apoi se adresa multimii”Priviti-va noul imparat!Numele lui e Ling!” Lui Ling nu-I venea sa creada,nici macar nu-I crescuse samanta!Cum putea el sa fie noul imparat?Atunci imparatul spuse” Acum un an, v-am dat tuturor cate o samanta.V-am spus sa o plantati, sa o udati,sa sa imi aduceti recolta azi.Dar ceea ce eu v-am dat erau seminte fierte,care niciodata nu ar fi crescut.Toti,cu exceptia lui Ling, mi-ati adus plante, flori si copaci. Cand ati vazut ca semintele nu cresc, le-ati inlocuit cu altele.Ling a fost singurul care a avut curajul si cinstea(sinceritatea) sa imi aduca samanta pe care i-am dat-o.De aceea el va fi imparat.”


Daca plantezi onestitate vei culege incredere.
Daca plantezi bunatate vei culege prieteni.
Daca plantezi umilinta vei culege maretie.
Daca plantezi perseverenta vei culege victorie.
Daca planteziconsideratie vei culege armonie.
Daca plantezi munca grea vei culege succes.
Daca plantezi iertare vei culege impacare.
Daca plantezi deschidere vei culege intimidate.
Daca vei planta rabdare vei culege imbunatatiri.
Daca vei planta credinta vei culege miracole.


Dar


Dar daca vei planta lipsa de onestitate vei culege neincredere.
Daca vei planta egoism vei culege singuratate.
Daca vei planta mandrie vei culege distrugere.
Daca vei planta invidie vei culege probleme.
Daca vei planta lene vei culege stagnare.
Daca vei planta amaraciune vei culege izolare.
Daca vei planta lacomie vei culege pierdere.
Daca vei planta griji veti culege riduri
Daca veti planta barfa veti culege dusmani.
Daca veti planta pacate veti culege vina.



Deci aveti grija ce plantati acum, deoarece va determina ceea ce veti culege maine. Semintele care le aveti acum in mana, va pot face viata mai buna sau mai rea,viata voastra sau a celor care vor veni dupa voi.Da asa e ,intr-o zi va veti bucura de fructele lor,sau veti plati pt alegerile pe care le-ati plantat azi.

Baraka Allahu Feekum

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu